Router wachtwoord veranderen? zie uitleg

als je een andere internetprovider neemt, moet je dan je wachtwoord van de router veranderen.?
ik had zoiets gehoord..
sorry, had mijn eerdere vraag per ongeluk verwijderd...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Nee dat hoeft niet. Je wachtwoord kan blijven wat het is. De kans is wel groot dat je je router opnieuw moet verbinden met je nieuwe modem gezien je ip adres enz anders zullen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"opnieuw verbinden" betekent dat gewoon losmaken en dan weer vastmaken? sorry hoor..ben een leek.. : (
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat doe je dan door in je router opnieuw het installatie programma te draaien.
Dat doe je dan weer door het op adres in je adresbalk te typen. Meestal is dat 192.168.1.1 Dan opent er een schermpje waarvan meestal de gebruikersnaam en wachtwoord alle 2 "admin" zijn. En in het scherm dat dan opent kun je kiezen voor "setup"en de rest wijst zich dan vanzelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoelde dus door het ip adres van je router in je adresbalk te typen. dat is meestal 192.168.1.1 en dan op enter drukken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
okay..bedankt.ik laat binnenkort nog wel weten of het is gelukt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is allemaal gelukt hoor, had nog wat hulp gekregen ,maar evengoed bedankt voor je antwoord!

Andere antwoorden (1)

Het enige wat je bij een nieuwe provider moet wijzigen, zijn de inloggegevens van je internetprovider (ISP) in de router.

Heel soms gebruikt een andere ISP andere instellingen, maar die staan net als je login dan op de brief vermeld of worden automatisch in je router gezet.