Weet iemand of de zoekresultaten in Google (www.google.nl) hetzelfde zijn in Nederland als in het buitenland?

Ook als de instellingen hetzelfde zijn (taal; Nederlands - resultaten uit: Nederland). Of geeft Google andere resultaten weer op basis van waar je je op dat moment bevindt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.7K

Antwoorden (4)

ja, de zoekwoorden zijn hetzelfde maar in amerika gaan ze natuurlijk geen nlse woorden intypen bij google
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, alleen als je gewoon naar google.nl gaat in bijvoorbeeld Denemarken, zoekt hij automatisch naar Deense resultaten. Je kunt dan onderin aanklikken "Google.nl in het Nederlands", hij zoekt dan naar Nederlandse resultaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet alleen in de verschillende landen zijn de resultaten verschillend, maar ook op basis van andere dingen:

- Apparaat waarmee je verbinding maakt met google (mobiel is anders dan pc)
- Plaats waar je bent (dat kan door middel van ip's behoorlijk worden achterhaald)
- Je eigen zoekgeschiedenis (alles waar jij op zoekt wordt bewaard en aan jou gekoppeld)
- Tijdstip van de dag

Oftewel, iedereen kan andere zoekresultaten krijgen. Hoe groot dit effect is, is afhankelijk van de zoekterm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor, ga maar naar: www.google.com.tw en zoek daar naar waar je opzoek bent en zie dat je precies dezelfde resultaten krijgt als dat je op google.nl zoekt.