hoe kom ik achter een wachtwoord?

onze laptop is kapot en daar kon ik een intetnet wachtwoord achterhalen voor onze router, we hebben 2 iphones maar ik weet niet hoe ik daar het wachtwoord kan vinden, want die "weten" het wel, nu is het probleem dat we op de ipad geen wifi kunnen krijgen omdat we het ww niet weten, het was een heeel lang wachtwoord met hoofdletters, cijfers en kleine letters waar geen woord uit te halen is dus ik zou het niet kunnen raden,..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.2K

Antwoorden (6)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
onze laptop is kapot dus dit kan ik niet downloaden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Handige tooltjes hebben ze daar... :-)
Het wachtwoord is te achter halen door een wifi spoofing, echter is dit heel lastig als het wachtwoord bijvoorbeeld wpa2 is.

andere oplossing:

De router kan gereset worden, hierdoor kunt u opnieuw het wachtwoord installeren maar ook alle anderen settings. Als u mij het type informeerd kan ik u uitleggen hoe u dit zou moeten uitvoeren.

Toegevoegd na 45 minuten:
Vrager vermelden dat het een Linkys router is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het ook aan de hand gehad en voor mij was de oplossing simpeler dan simpel: het stond op de onderzijde van de router. Ik hoop voor jullie dat het nu net zo simpel is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Typ in je webadres dit in
ga naar Advanced Settings
dan naar Wireless

en daar moet dat normaal gezien ergens staan
(als ik je juist heb begrepen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo

Dit is niet makkelijk,maar mede omdat U in Uw vraag uitlegt,dat het een lang wachtwoord moet zijn kunt U eens op deze website gaan zoeken- nadat U het merk+Type heeft genoteerd bij een goeie kennis,een bibliotheek.

http://www.phenoelit-us.org/dpl/dpl.html

Op deze website staan dus de "standaard" gebruikersnamen+ wachtwoorden ( username+password) keurig netjes op alfabetische volgorde gerangschikt in een lange tabel...mogelijk kunt U daar eens mee aan de slag gaan en anders inderdaad via Internet een WiFi wachtwoord-vinder downloaden en op bijvoorbeeld een Usb-stickje of Cd kunnen zetten,om daar met de laptop mee aan de slag te gaan.

http://www.nirsoft.net/utils/wireless_key.html

OP deze website kun je er naar zoeken d.m.v. het zelf invullen van een router:

http://www.routerpasswords.com/index.asp

Succes er mee en terugzetten naar fabrieksinstellingen houdt in,dat U alle instellingen onherroepelijk kwijt bent,maar wel zelf een nieu versleuteld wachtwoord kunt invoeren.

Succes van : Zoekertje

Toegevoegd na 18 uur:
(Extra aanvulling van Zoekertje)

Als U op deze link drukt,is het mogelijk om op Merk+Type router te zoeken. Nadat U op de juiste router hebt gedrukt ,staat RECHTS bovenin CLICK HERE TO SKIP THIS ADVERTISEMENT (Druk hierop) U komt nu op de pagina terecht,waar bij de letter A staat ACCES TO REMOTE PC (Druk hierop en kijk of er iets bij staat over Passwords) Van elk MERK + TYPE router kunt U op deze wijze nu de standaard gebruikersnamen+ wachtwoorden vinden !

Toegevoegd na 18 uur:
Dit is de bewuste website,wat bij m'n laatste antwoord hoort

http://portforward.com/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De simpelste oplossing is denk ik om een andere laptop of pc even aan te sluiten op de router zodat je in het menu van de router kan kijken wat je wachtwoord is.
Je zou de router ook helemaal kunnen resetten dmv het knopje wat er achterop zit in te drukken met een pen ( 10 sec) waardoor hij het ook weer zal doen. Je hebt dan alleen geen beveiliging meer op je router en kunnen andere mensen ook inloggen op jouw verbinding. Dit kan je dan ook weer herstellen met door andere laptop of pc aan te sluiten ( via een kabel)