Word het internet langzamer als er meerdere mensen op zitten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zit altijd maar in m'n eentje achter de pc, als er iemand anders achter wil, ben ik even weg ;p

Antwoorden (2)

Niet in het algemeen. Maar het kan wel in de situatie dat je bijvoorbeeld op kantoor met meerdere mensen ván een internetverbinding gebruik moet maken, en als dat via de telefoon of de kabel gaat dan kan het daardoor een tragere verbinding worden.
Amadea
13 jaar geleden
Met je vraag kun je 2 kanten op, in een LAN situatie of puur alleen WAN.

Kabelinternet heeft daar veel minder last van dan adsl, is mij opgevallen.

Als je met meerdere computers in een LAN, bijvoorbeeld op het werk in een bedrijf, met meerdere computers ineens dingen gaat doen die de hele bandbreedte opsnoepen, zoals downloaden, dan wordt alles trager. Want uiteindelijk gaat die ene router op 1 of 2 zielige internet verbindinkjes (in een klein bedrijf).
Met de bands waar ik wel eens mee op reis was spraken we wel eens onderling af dat er 's middags niemand van de groep in een (klein) hotel films ging downloaden. Omdat de rest het dan wel kon shaken om gewoon even zijn mail op te halen of wat normaal te surfen, skypen o.i.d.
Als het me te gortig werk hackte ik zo nu en dan wel 's in een router om de lastpost even te blokkeren, maar dan moest het wel extreem zijn... ;)