wat houd het # (hekje) in bij twitter?

Vaak zie je bij tweets een # met daarachter nog een tekstje/woordje zonder spaties erachter. wat betekent dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
3.3K

Antwoorden (3)

Dat heet een hashtag. Hashtags zijn een soort labeltjes die je aan je tweet kunt hangen om aan te geven dat het over een bepaald onderwerp gaat. Wil jij bijvoorbeeld iets twitteren over De Wereld Draait Door? Voeg dan aan je bericht de tekens #dwdd toe.

Met behulp van de zoekfunctie van Twitter kunnen je op #dwdd zoeken. Je krijgt zo in één keer alle andere berichten van DWDD-kijkers in beeld. Zo kun je lezen wat anderen op te merken hebben en met elkaar discussiëren. De webversie van Twitter maakt van deze hashtag een link naar de zoekopdracht.

Toegevoegd na 6 uur:
Ik weet uit ervaring wat een hashtag is, maar had inderdaad een bron gebruikt om het zo duidelijk mogelijk uit te kunnen leggen. Bij deze!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Je vergeet je bron te vermelden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bron? Dit is gewoon iets wat je weet als je zelf twittert. In dit geval is het dus gewoon een kwestie van eigen ervaring, neem ik aan.
Amadea
13 jaar geleden
Nee, daarvoor vertoont de tekst té veel gelijkenis met wat er op diverse websites vermeld staat.....
Met een # kun je een bepaald onderwerp bundelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
duidelijkheid . hoofdwoord . plaats .
bijvoorbeeld;
ben is echt goed ! #TVOH
The Voice Of Holland = #TVOH
Bronnen: