Wat verdienen ze met Chrome, Firefox of Explorer?

Leuk die browseroorlog tussen Firefox, Explorer en Chrome, vind het prima. Hoe sneller hoe beter. Maar waarom wil Microsoft, Google of Mozilla zo graag dat we hun browser gebruiker. Ze verdienen er toch niets mee?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Het is interessant voor deze organisaties dat veel mensen hun software gebruiken. De browser is steeds meer het begin van alles wat je online doet. En we gaan toch steeds meer online toepassingen gebruiken.

In eerste instantie bezochten we enkel wat websites met een webbrowser, maar inmiddels zijn dit geavanceerde online toepassingen geworden waar je steeds meer mee kunt (Internet-bankieren, webmail, documenten bewerken, etc). Dan is het toch wel handig dat ze dat doen met de browser die jouw organisatie levert.

Google heeft waarschijnlijk de meest-gebruikte online toepassingen. Een groot deel van de ervaring van hun gebruikers wordt bepaald door hoe goed de webbrowser werkt waarmee men die toepassingen gebruikt.

Microsoft heeft daarentegen ten tijde van IE6 hun browser behoorlijk verwaarloosd. Ze dachten waarschijnlijk dat omdat ze niet direct geld met hun webbrowser verdienden dit minder van belang was.

Daar maakten ze een grote denkfout, want terwijl zij hun browser niet meer van nieuwe versies voorzagen maakten malware-makers misbruiken van de gaten die in IE6 zaten. Dat bood andere partijen de mogelijkheid om de browser-markt weer te betreden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik denk het niet nee maar ze kunnen elkaar wel weg concureren en dan geld vragen

Firefox is best trouwens :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Firefox4 is de beste!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Safari!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lol Chrome is handiger en sneller dan firefox. Heb ze bijde lang genoeg gehad om te kunnen oordelen.
Vaak installeren ze ook een toolbar van een ander bedrijf mee, waar de makers ook geld voor krijgen. Hoe meer mensen de browser gebruiken, hoe meer mensen de reclame/toolbar zien. Ook zit er achter de browsermaker vaak nog een bedrijf wat natuurlijk publiciteit krijgt. Internet explorer=Microsoft, Chrome=Google Safari=Apple etc.