Hoe kan ik de draadloze adapter uitschakelen op een laptop als deze zijn netwerk verkrijgt via een netwerkkabel?

Als ik bedraad surf, heb ik de draadloze adapter niet nodig die in mijn laptop (windows 7) zit. Hoe kan ik deze automatisch laten uitschakelen als ik er een kabel in prik?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
3.5K

Het beste antwoord

automatisch uitschakelen ben ik nog niet tegengekomen (werk zelf in IT) maar meestal (99%) is er op elke laptop een toetsencombinatie waar je op enkele seconden de draadloze verbinding uit en aan kan zetten...
Dell D600 & D610-----KeyBoard-----Fn+F2
HP nc4000 & nc4010-----Button-----Above Keyboard
HP nc4220-----Button-----Left Side of Laptop Near USB Port
enz...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Gewoon uitschakelen in apparaatbeheer.Ga naar configuratiescherm vervolgens naar apparaatbeheer en je ziet daar netwerkadapters,De wireless adapter gewoon uitschakelen.

Toegevoegd na 1 uur:
Als het voor tijdelijk is kan je ook bij windows7 trouwens ook gewoon op het icoontje rechtsonderaan klikken Dan zie je met welk welk netwerk je laptop verbinding maakt en de verbinding laten verbreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een programmatje , AutoConfig , op mijn laptop dat automatisch schakelt.
http://technet.microsoft.com/nl-nl/library/cc730957(WS.10).aspx

Je kan ook het knopje draadloos internet uitzetten, als je LAN kabel gebruikt. Schakelaar voor draadloos zit meestal aan de buitenkant van de laptop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het goed is, gebruikt je PC automatisch de kabel- ipv de wifi-verbinding, maar dan nog is het soms beter het draadloze gedeelte uit te zetten (zodat deze niet telkens probeert met draadloze netwerken te verbinden).
Veel laptops hebben een knopje/schuifje of een functietoetscombinatie (FN + F2 / F10 / ..) voor het aan/uit zetten van de wifi.