Je kunt het hier op wikipedia nalezen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Twitter

"Twitter is opgericht in oktober 2006 door Obvious Corp, een nieuw bedrijf uit San Francisco. Twitter is begonnen als een onderzoeksproject binnen Odeo, een site van webbedrijf Obvious van Noah Glass en Jack Dorsey, en kwam voor het eerst beschikbaar in maart 2006. Het Twitter-projectteam won de South by Southwest Web Award van 2007 in de categorie "blog". Als dank gaf het team de volgende speech: "We'd like to thank you in 140 characters or less. And we just did!" ("Wij zouden jullie willen bedanken in 140 tekens of minder. En dat hebben we nu gedaan!"). [4] In mei 2007 werd Odeo van de hand gedaan, ten voordele van Twitter."