Klopt het dat er website zijn waar je stambomen op kunt plaatsten en tevens andere stambomen kunt vinden? Zo ja welke is het beste?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Dat klopt! Er zijn heel veel websites waar je stambomen kunt plaatsen en stambomen kunt vinden. En natuurlijk heel veel sites waar je algemene informatie kunt vinden over genealogie, waar je informatie uit kunt wisselen, vragen kunt stellen, en gegevens kunt inzien.

Ik hoop dat je veel tijd hebt, want het aanbod is gigantisch! Je kunt dagen zo niet maanden bezig zijn.
Men zegt weleens dat genealogen het meest profiteren van het uitvinding van het internet ;-)

Welke de beste is, is onmogelijk te zeggen. Er zijn zoveel van dit soort sites, en het ligt er maar helemaal aan wat je wilt. Er zijn b.v. zeer professionele sites en ook sites waar het allemaal wat oppervlakkiger wordt benaderd.

Mijn tip is om hier eens te gaan beginnen:
http://genealogie.startpagina.nl/

Je komt hier niet alleen allerlei genealogische sites tegen maar ook weer allerlei andere startpagina's. Met flink wat heen en weer surfen kom je vanzelf sites tegen die geschikt zijn voor wat jij wilt.
Veel succes en veel plezier!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

http://www.stamboomzoeker.nl/?l=nl

Daar kun je ook zelf een stamboom aanmelden. Als je trouwens gewoon "stamboomzoeker" googelt krijg je ongelooflijk veel resultaten :))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek op genealogie en je vindt van alles over stambomen