hoeveel terrabyte zouden het hele internet hebben?

iedere server en internetpagina heeft informatie, hoeveel terrabyte zou je nodig hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
4.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nobody knows... Het groeit ook nog eens iedere seconde (alleen YouTube groeit al met zo'n 30 minuten aan video per seconde).

Het beste antwoord

het is tegenwoordig zo dat er 9 terrabyte per dag bij komt, en dat van 1 usenet provider, er zijn tientallen usenet providers en duizenden providers van andere diensten op het internet zoals youtube waar vele terrabytes aan filmpjes staan opgeslagen, of flick'r waar miljoenen of miljarden foto's staan.

het echte aantal is niet op te meten want er word zeer veel dubbel opgeslagen over meerdere computers.

neem bijvoorbeeld het bittorrent netwerk. stel je voor dat een film van 10 gigabyte groot 100 keer word gedownload, reken je dan 1 terrabyte bij het internet, of 10 gigabyte of helemaal niks want het staat bij mensen thuis en niet op servers.
hetzelfde geld voor foto's en stukken tekst. het internet werkt juist zo goed omdat alles continu van elkaar gekopieerd word.

je zou ook kunnen zeggen dat er niks op het internet staat maar dat het internet slechts een transportnetwerk is net zoals het wegennet en electriciteitsnet.

het wegennet bezit geenauto's, het electriciteitsnet bezit geen electriciteit net zoals het internet eigenlijk ook geen gegevens bezig maar gewoon een medium is om computers met elkaar te verbinden.

een echt antwoord op deze vraag is dus onmogelijk, en het gaat al lang niet meer over terrabytes. er zijn al datacenters met meer dan een petabyte aan opslag (1024 terrabyte)
in 2009 was er al een datacenter met 2 petabyte en aangezien elke 20 maanden de opslag verdubbeld (wet van moore) zal de 5 petabyte al wel bereikt zijn.

dit antwoord je vraag waarschijnlijk niet zoals je had gehoopt maar je begrijpt nu vast ook wel dat een echt antwoord op je vraag onmogelijk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

2378641469965236908642468976135689653146799753357935691467964475177278359167,258525974784489 terrabyte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na terra byte heb je yotta en Petacchi byte ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is moeilijk te beantwoorden. Veel mensen hebben schattingen gemaakt die ook onderling weer uiteenlopen.
Alle informatie op internet zou ongeveer 5 miljoen terabyte zijn. Dat zijn overigens ruim 1 miljard dvd's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Drie en een half