Hoe verkrijgt men toegang tot Internet2?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
capthavoc
13 jaar geleden
"internet2" is dat een typefout ?
of ene aanduiding dat er schijnbaar een dubbele internet verbindingsmogelijkheid lijkt te zijn ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, geen typfout.
Er bestaat (ik geloof sinds 1996) een soort van paralel internet, dit is alleen bij lange na niet zo bekend als het internet dat wij gebruiken.
Dit heet Internet2.
capthavoc
13 jaar geleden
weer wat geleerd

Het beste antwoord

Niet helaas, I2 is niet direct voor de consument.
wel worden de technologieen gebruikt op I2 uiteindelijk toegepast op "ons" internet.

Internet2

Internet2 (ook wel I2) is een samenwerkingsverband zonder winstoogmerk tussen ruim 200 universiteiten in de VS en een aantal bedrijven uit de informatietechnologie, waaronder AT&T, Intel, Sun Microsystems en Cisco Systems. Het doel is het ontwikkelen en in gebruik nemen van geavanceerde netwerktechnologieën, zoals IPv6, IP-multicasting en Quality of Service. Het is niet de bedoeling een afzonderlijk netwerk naast het reguliere internet te maken, maar juist om te zijner tijd de nieuwe technologieën hiervoor bruikbaar te maken.

De aangesloten organisaties hebben Abilene opgezet en Internet2 ondersteunt het project National LambdaRail.

Internet2 maakt gebruik van de vBNS(very-high-performance Backbone Network Service) technologie. Dit dient als fundament voor het voorzien van een hoge snelheid verbinding voor de meer dan 200 Amerikaanse universiteiten en onderzoeksinstellingen die in het samenwerkingsverband zitten. Internet2 heeft naast het Abilene-netwerk ook een optisch netwerk met lichtpaden ontwikkeld