Hoe download jij muziek en films?Via p2p programma of via torrents....

Download je met torrents (bijv met azureus) of met nieuwsgroepen (bijv met FTD en als download prog grabit enz.)
Of met een p2p programma zoals limewire?

Wat vind jij de voordelen van jou manier van downloaden?

Bvd

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Internet
1.1K

Het beste antwoord

Het voordeel van het downloaden van muziek en films via een nieuwsgroep is dat het niet illegaal is. Vooralsnog valt dit namelijk onder de wet thuiskopie. Het nadeel is dat het aanbod redelijk beperkt is.

Het voordeel van downloaden via bittorrent of een ander p2p netwerk is dat de long tail (de minder populaire items) beter te vinden zijn. Het nadeel hiervan is dan wel weer dat je terwijl je download (vaak) ook automatisch upload, hetgeen wel illegaal is.

Verder is mijn ervaring dat bittorrent beter werkt voor hele muziekalbums, en limewire etc beter werkt voor losse nummers.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Muziek met Limewire.
Films en Series via Torrents over Bitcomet.

En als ik over een leuke ftp struikel pik ik die uiteraard ook even mee :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Klopt, maar bij bittorrent kan je ook delen van de files met verschillende mensen uitwisselen. Als bijvoorbeeld 10 mensen allemaal een ander 10e deel van het bestand hebben zal uiteindelijk nog steeds iedereen het hele bestand kunnen downloaden. Het gaat op deze manier inderdaad wel iets langzamer. Mijn ervaring is dat downloaden via een nieuwsgroep nog steeds verreweg het snelst is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kwestie van een tracker gebruiken met heel veel deelnemers.
Bijvoorbeeld Mininova, Piratebay of EZTV.
Daarnaast limiteer ik de maximale uploadsnelheid zodat het gros van de bandbreedte wordt gebruikt voor downloaden.
Ik download via nieuwsgroepen. Het voordeel is dat je downloadt zonder beperking in snelheid dus ik download met 1,5 mb/s.

Daarnaast is er enorm veel te vinden als je weet waar je moet zoeken en staat alles het eerst op nieuwsgroepen en dan pas op torrentsites.

Nadeel is dat je er voor moet betalen (5 euro per maand).
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik download muziek altijd met limewere en dan speel ik het af met dj2000