hoe kun je een aandeel kopen?

ik wil miss een aandeel kopen bij coca cola of apple maar als ik via google zoek, krijg ik alleen info van andere sites hoe wil ik bijv op apple.com een aandeel kopen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (6)

dit doe je via een broker en een bank, je hebt hiervoor een effectenrekening nodig en een contract met de bank
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan op verschillende manieren, Je kan bij je bank vragen of ze een beleggingsrekening voor je willen openen, en dan kunnen zij als tussenpersoon de aandelen kopen die je wilt hebben, en je ook adviseren wat het verstandigst is om te doen.
Je kan het ook zelf doen via een beleggingssite zoals alex.nl. Ga daar ook eens kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en zonder tssnpersoon?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, helemaal zelf, maar weet wel wat je doet. Lees je eerst goed in.
2 opties :

- via je bank, en dan kan je bij hen orders plaatsen
- zelf : je kan zelf een beleggingsrekening openen bij binck of alex. en dan zelf de order uitvoeren (tegen lage kosten)

Voor je met echt geld gaat beginnen spelen, kan je op beleggingssites een fictieve portefeuille aanmaken en oefenen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alex houdt zich hier mee bezig....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt Apple of Coca Cola aandelen gewoon bij je bank kopen. Om ze goedkoper te kunnen kopen en verkopen kun je beter een beleggersrekening openen. Je kunt dan vanaf je pc direct handelen op de beurs. Als je orders via de bank geeft, dan ben je duurder uit, maar je kunt ze wel om raad vragen (gratis advies).
Je kunt ook bij Binck Bank een pakket aanvragen. Geen maandelijkse kosten, wel commissie per transactie en koersopslag i.v.m. andere valuta.

Als je de koersen van Apple en Coca Cola wilt volgen, dan kun je deze sites daarvoor gebruiken:

http://www.beursgorilla.nl/fonds-informatie.asp?naam=Apple+Inc&cat=koersen&subcat=1&instrumentcode=350015372&symbol=

http://www.dijksma.net/koers/9/coca-cola/

Tip: Er wordt een correctie verwacht op de beurzen die wellicht vandaag van start is gegaan. De verwachting daarna is dat het verder omhoog kan. Hoe lang de correctie zal duren is niet te zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een aandeel kopen is af te raden. Bij een aandeel wegen de transactiekosten te hoog, no way dat je die gaat terugverdienen. Je zult toch echt met een paar duizend euro moeten kunnen spelen om er een redelijk rendement mee te KUNNEN verdienen.
Je kunt natuurlijk ook alles verliezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
transactie kosten zijn 12 euro ongeveer vanaf 500 euro is het wel te doen dus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
reken eens uit hoeveel % koers winst je moet maken om de 24 euro te verdienen ?