Is het mogelijk om mijn itunes bibliotheek te delen met mijn vrouw, zodat wij allebei aparte en onafhankelijke speellijsten kunnen samenstellen?

Ik wil mijn bibliotheek behouden zoals hij is, maar mijn vrouw wil zelf een eigen muzieklijst samenstellen en op haar eigen ipod zetten. Is het mogelijk dat wij op itunes een bibliotheek delen? Tot nu toe heb ik enkel gevonden hoe ik een aparte afspeellijst voor haar aanmaak, maar daarmee kan ik enkel album en nummers uit de bibliotheek verslepen. Kan zij dus haar eigen bibliotheek samenstellen, vanuit hetzelfde itunesprogramma?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.1K

Antwoorden (3)

Dat is niet mogelijk binnen hetzelfde gebruikersaccount.

Als je allebei een eigen windows gebruikersaccount hebt dan is het wel mogelijk.

Maar ook in één bibliotheek kan je allebei natuurlijk je eigen speellijsten aanmaken. Wat wil je precies bereiken dan? Je kunt meerdere speellijsten aanmaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb twee bronnen gevonden.
In bron 1 wordt uitgelegd hoe je één iTunes bibliotheek kunt verbinden met meerdere computers binnen je thuisnetwerk.
http://www.pcmweb.nl/artikel.jsp?rubriek=256618&id=2429614

Bron 2 dient als naslagwerk. iTunes van A tot Z.
http://www.apple.com/nl/itunes/features/#managing

Zoals hierboven gezegd is twee bibliotheken inderdaad niet mogelijk. Afspeellijsten wel, en ik denk dat dat goed genoeg is voor jouw doel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor de reacties. Maar dan heb ik alsnog een vervolgvraag. We hebben namelijk twee ipods, die beiden om mijn account staan. Op de ene ipod plaats ik albums die ik interessant vind, op de andere albums voor mijn vrouw. Ik wil de albums van mijn vrouw niet op mijn ipod, maar als ik mijn ipod aansluit, synchroniseert itunes direct de gehele bibliotheek. Ongeacht de twee verschillende afspeellijsten. Ik heb al geprobeerd om verschillende nummers aan te vinken, maar dat werkt niet. Hoe kan ik met andere woorden een selectie maken van albums die ik enkel op mijn ipod kan plaatsen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat maar. Ik denk dat ik het heb gevonden. In elk geval bedankt!
Ik heb voor de Nano 8GB van mijn vrouw een aparte afspeellijst gemaakt, en bij de specificaties van de Nano opgegeven dat Itunes die moet synchroniseren met dié speellijst. De afspeellijst onderhoud ik met een beetje draggen en droppen vanuit de bibliotheek.
Mijn Ipod Classic 120 GB synchroniseert met héél de bibliotheek, ook dat heb ik kunnen specificeren.
Itunes herkent de apparaten en doet netjes wat opgedragen is.