Beter een URL met www of zonder?

Waarom zou je www ervoor neerzetten? En waarom niet? Wat is beter uit het oogpunt van de eigenaar?

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik bedoel hiermee als je bijvoorbeeld een tshirt maakt met de website erop kun je dan beter www ervoor drukken of niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (5)

maakt totaal geen verschil, al is het me 2x overkomen dat die het niet deed zonder www, maar 99/100 keer kan die gwn zonder www
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je wil dat het voor iedereen duidelijk is dat de opdruk op je t-shirt een URL is.

Vroeger zette iedereen er dan www voor. Dan krijg je dus www.domeinnaam.nl.

Tegenwoordig snapt iedereen alleen al door de toevoeging .nl dat het om een URL gaat. Dus domeinnaam.nl volstaat; iedereen herkent dit als URL.

Sterker nog: ik denk dat www toevoegen een beetje ouderwets is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het maakt wel degelijk uit. De webbeheerder moet namelijk wel instellen dat als je het hoofdomein www niet intypt je dan wel op de juiste website komt. Veel bedrijven maken bijvoorbeeld gebruik van subdomeinen. Het www wordt dan vervangen door het subdomein. O.a. in die gevallen moet je www ervoor zetten om op het hoofddomein te kunnen komen.

De tekst www is destijds gekozen bij het ontwikkelen van het protocol om documenten via http:// aan elkaar te linken.

Toegevoegd na 3 minuten:
Even een willekeurig voorbeeld:

http://dnb.nl/
http://www.dnb.nl/

Voor een t-shirt is met WWW trouwens ook korter. Je kunt dan http:// weg laten wat meer karakters zijn. Natuurlijk zal op een t-shirt het ook wel mogelijk zijn om ook dat weg te laten. Als er .NL achter staat snappen mensen wel dat het om een website gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hoeft het niet maar er zijn websites waar www2.iets.nl en www3.iets.nl waren voor de rest waar www. staat hoeft het niet meer: iets.nl is genoeg ^^ lang leve geen www
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maakt niks uit.
tiep maar een in
www.goeievraag.nl
en daarna
goeievraag.nl

Het blijkt dat er geen verschil tussen zit