is youtube gratis?

ook als je top 40 muziek onder je filmpjes zet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
11.2K

Het beste antwoord

Youtube is een gratis dienst en je kunt zonder betaling jouw eigen filmmateriaal uploaden.

Een muzieknummer uit de top40 is niet vrij van rechten en als je die onder je filmpje zet dan is het niet toegestaan om het filmpje op youtube te zetten. Dit staat in regel 6.1 van de richtlijnen (bron) en het wordt verder uitgelegd in de andere bron.

Als je youtube films upload met daarin gekopieerde muziek, dan is youtube nog steeds gratis, maar bij klachten kunnen ze je film of zelfs je account verwijderen en kan je een boete krijgen.

In de praktijk zal dit niet zo snel gebeuren bij eigen films waar je muziek onder zet. Als je het bedrijfsmatig doet zou ik rechtenvrije muziek kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ja zeker als je slim bent maak je een account aan
bij youtube dan kan je zelf lijsten aan maken.
maar terug op je vraag
als het filmpje wettelijk niet op op youtube mag staan
halen ze het zelf weer weg dus het is echt gratis
het is ook een product van google
en google heeft bijna alles voor niks.
ik hoop dat ik je geholpen heb.
groetjes

Toegevoegd na 12 minuten:
hier heb ik een link voor je als je een account wil
maken.