Moet men aankondigen als men de gestelde voorwaarden gaat wijzigen ??

Stel, ik heb een abonnement op een site, waaraan voorwaarden zijn verbonden.
Nu worden deze regelmatig aangepast, dan wel gewijzigd, zonder hiervan mij op de hoogte te stellen, d.m.v. een mailbericht.
In de gestelde voorwaarden staat wel, dat ze ten alle tijden de voorwaarden kunnen wijzigen, zonder berichtgeving.
Ik vraag mij dus af, of dit zomaar mag, want het heeft wel betrekking op mijn account.
Nu had ik daar laatst een discussie over, dat ik aangesproken werd op een nieuwe regel, die mij namelijk eerder niet bekend was.
Ik lees namelijk ook niet elke dag de voorwaarden namelijk door.

Toegevoegd na 4 minuten:
Gaat om een betaald abonnement.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Aangezien je ervoor betaalt, neem ik aan dat dit een dienst van een of ander bedrijf is.

Een fatsoenlijk bedrijf stuurt netjes een berichtje als de voorwaarden wijzigen, zodat je ervan op de hoogte bent. Dat dat hier niet gebeurt zegt wat mij betreft voldoende over de manieren van dit bedrijf. Het lijkt een stuk minachting van haar klanten wat geen goed teken is.

Ik ben geen jurist, maar als in de voorwaarden staat dat deze zonder opgaaf van redenen gewijzigd kunnen worden en daar ben je mee akkoord gegaan dan zou ik denken dat ze dat mogen doen.

Aan de andere kant kun jij het abonnement opzeggen als je het er niet mee eens bent. Kun je aangeven wat voor soort abonnement dit is ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het eerste antwoord voldeed ook goed, daar niet van, maar wat jij hier beantwoorde over fatsoensnormen, het hoeft niet feitelijk, maar is wel zo netjes, sprak mij zeer aan.

Andere antwoorden (1)

Je geeft zelf al aan dat in de voorwaarden staat dat ze dat ten alle tijden kunnen wijzigen, zonder berichtgeving.

daarmee ben jij akkoord gegaan, dus mogen ze dit dus ook doen.