Waar is mijn SQL server?

Ik heb wel de servername en login gegevens van een SQL server. Ik moet daar data van downloaden. Maar waar vind ik waar dat staat. Met php is het www.example.cpm/phpmyadmin. Maar hoe werkt dat met asp?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.5K

Het beste antwoord

Je kan in windows een odbc link leggen naar je sql server server, Die ODBC kan je dan gebruiken om met software frontend verbinding te leggen met de diverse tabellen, Ik gebruik daar vaak MS Acces voor.
Met phpmyadmin kan je de tabellen ook inzien en eventueel de data uit de tabellen exporteren naar .csv formaat. Die kan je dan in bijvoorbeeld Excel weer inlezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat je het beste contact op kan nemen met je hoster, net zoals phpmyadmin voor mySQL in php zal er ook wel zoiets voor asp bestaan wat jou hoster al dan niet voor jou voorgeinstalleerd heeft.

Toegevoegd na 7 minuten:
Even een toevoeging; evt. zou je ook een sql client voor je eigen computer kunnen gebruiken en gewoon rechtstreeks verbinden naar de sql server als je het ip adres/domein en poortnr. ervan weet. Als je windows gebruikt op je eigen computer: