hoe maak ik iemand die geregistreerd is admin in een quakenet irc channel?

hoe maak ik iemand admin(op) die geregistreerd is in en quakenet irc channel? en dit zou blijvend moeten zijn...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1K

Antwoorden (2)

Ja dat is lastig. Ik zit zelf op efnet en daar kan je geen Chan of Nick registreren. Je zou hem een auto op kunnen geven, maar als je dan zelf niet online bent heeft dat weinig zin. Maar wat wil je die iemand maken dan ?

Toegevoegd na 32 minuten:
* btw ik ben "Admin" (op) in #efnet, het enige wat ik zou kunnen bedenken is er een bouncer laten lopen waar je idd zoals hieronder geantwoord, een bot laat lopen waar je een ieder Voice, Halfop op Op kan geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over het algemeen doe je dit door een bot aan het kanaal toe te voegen. Deze bot heeft operator rechten (is een ops) en geeft mensen met een bepaalde nick automatisch ops. Of (en dit gebeurd meestal) kunnen deze mensen zich bij de bot aanmelden met een wachtwoord.

De admin van een kanaal is dan degene die in de bot(s) kan om daarin de rechten van verschillende mensen aan te passen. Zonder bot? Volgens mij is dat niet mogelijk op irc, het is in elk geval nooit mogelijk geweest op quakenet.