Hoeveel websites bestaan er?

Hoeveel websites zijn er te vinden op het WWW?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.4K

Het beste antwoord

Ik kan geen antwoord geven hoeveel er op DIT moment zijn, maar als ik even op google kijker waren er in november 2009 20,340,000,000 sites. Nu zijn het er dus uhm, wat meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Google indexed momenteel ongeveer 20 miljard webpagina's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is niet te tellen, Google indexeert pagina's en geen websites. Deze pagina die je nu leest zou dan dus ook als een website tellen, voor GoeieVraag.nl heeft Google alleen al 119.000 pagina's geïndexeerd.

Je zou hooguit domeinnamen kunnen tellen. De eerste bron geeft aan hoeveel domeinnamen er bestaan over de 6 belangrijkste extensies (.com, .net etc). Bron 2 geeft aan hoeveel .nl domeinnamen er bestaan (links op de pagina). Maar zo zijn er nog veel meer domein naam extensies (elk land heeft er wel één en bovendien verschillende extensies voor bepaalde doeleinden. Denk aan .com(mercieel), .org(anisatie) etc.)