Hoe kan ik op een website automatisch doorlinken

Ik bedoel hiermee hoe ik het voor mekaar krijg om vanzelf zonder enige actie naar een andere pagina door te linken

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1K

Het beste antwoord

De vraag is waarom je automatisch zou willen doorlinken.
ik zie er het nut niet direct van maar ok het kan wel.
via deze tag:

Hiermee ga je automatisch terug naar de index pagina maar ja kan natuurlijk elke pagina opgeven of een volledige url.
Wil je dit aan een voorwaarde koppelen kan dat makkelijk met PHP
if ($_POST['verzenden'] and $zenden==1){
echo '';
exit;
}elseif($_POST['verzenden'] and $zenden!=1){
echo '';

dit is een voorbeeld van een van mijn site's en hiermee word een keuze gemaakt aan de hand van voorgaande voorwaarden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hiervoor zijn een paar mogelijkheden:

- html: meta- tag refresh
- php: header()
- javascript: document.location.href

Hierover is veel informatie beschikbaar. Zoek maar eens op: pagina refresh.

Kijk eens op:
http://nl2.php.net/manual/en/function.header.php

Bij de reakties vind je ook de html en javascript methodes, bijv:
-------------------------------------------------------------------
if (!headers_sent()){ //If headers not sent yet... then do php redirect
header('Location: '.$url); exit;
}else{ //If headers are sent... do java redirect... if java disabled, do html redirect.
echo '';
echo ''; exit;
}
------------------------------------------------------------------
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wel wat bewerkelijk als je het ook met 1 html tag voor mekaar krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ohw ja zeker!
het hangt van de situatie af wat je wilt. omdat dat niet helemaal uit de vraag op te maken is, probeerde ik zo volledig mogelijk te zijn ;-P
Het antwoord is al gegeven, er zijn dus een aantal manieren (je kunt ook apache webserver direct laten doorlinken).

Een handig overzicht met voorbeelden zie je op:

http://www.yolinux.com/TUTORIALS/ApacheRedirect.html