Ik wil de CDrom van PC-a via het netwerk gebruiken in PC-b (die er geen heeft) hoe pak ik dat aan?

PC-b is een EEE-PC die geen CD-drive heeft.
ik wil wat installeren dat alleen vanaf CD kan worden geïnstalleerd.
Alle PC's draaien met Windows XP

ik heb dit eerder gedaan, maar nu krijg ik geen toegang.
ik weet niet hoe dat te herstellen.
ik kan de gedeelde CD-rom van de andere PC wel zien, maar krijg geen toegang. ik kan wel lezen en schrijven in andere delen, dus de communicatie is in orde.

groeten, Dré

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.1K

Het beste antwoord

Maak van de CD een image ( image burn og een dergelijk progje). Op de EEE-pc installeer je het gratis daemon tools lite. Daarmee mount je die image ( die je eerst op je EEE-pc hebt gezet via het netwerk). Werkt feilloos en doe het zo al jaren.
Daemon:http://www.daemon-tools.cc/eng/home
Imgae burn: http://www.imgburn.com/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ja ik weet niet ofdat je het CD-ROM station heb op gegeven als gedeelde netwerk map. ( rechter muisknop en deelen.) daar kan je het instellen. dan zou die gewoon onderje netwerk locaties te vinden moeten zijn. anders kan je eventueel het te instaleeren prog kopieeren van die cd en dat naar die pc verzenden en het zo instaleeren.
dat wil ook vaak wel werken.

Toegevoegd na 1 minuut:
anders maak je er een ISO.file van, en het dan via een virtueele speler het instaleeren. dat kan ook.