Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat gaat hier fout? (2 computers verbinden)

Ik heb deze vraag al eerder gesteld maar ik kwam er niet helemaal uit. Uiteindelijk ben ik zelf zover gekomen zoals je op de afbeelding kan zien.
Ik wil dus een bestand naar de andere computer verplaatsen. Ze zijn verbonden met de router, en via de router vinden ze elkaar.
Maar zodra ik de pc aanklik, moet ik een wachtwoord invullen. Het wachtwoord en gebruikersnaam ingevuld en vervolgens opent er een nieuw scherm (het groene cirkeltje).
Maar als ik er een bestand naartoe wil slepen, kan dat niet.

Wat moet ik nu doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
845
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
( ik zie geen afbeelding )

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je andere vraag is verwijderd, daar had ik op geantwoord.

In het kort komt het neer op :

- PC's zien elkaar, dan is de verbinding gelukt
- blijft na te gaan of er een rechten issue is.

1. Voeg user 'everyone' toe op je gedeelde map en geef deze user 'full rights'. Met deze instelling moet het lukken bestanden op de gedeelde map te kopieren.
2. verwijder de user everyone en voeg je eigen user toe en geef deze lees en schrijf rechten.

Als je niet wil dat hij achter een wachtwoord vraagt, check dan de bron.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je moet op de andere computer wel eerst een map delen. Dat doe je door op die computer met de rechtermuisknop op een map te klikken en te kiezen voor "eigenschappen". Op het tabblad "delen" kun je hetlen van deze map aanzetten.
Daarna kun je vanaf de eerste computer je bestand naar de andere computer verplaatsen.
(Lees meer...)
bamibal
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding