Vraag over hosting!!

Vraag over Hosting.

**Is het waar dat, als je ergens een domein naam koop je daar ook je hosting moet nemen, anders kan je niets met je domein naam?
***Waarin ligt het grote prijsverschil per hosting?

Ik betaal nu € 182,50 p.jr. - voor 350 Mb data opslag 5 Gb data en 1 domein naam.

Maar ik zag dat Bv. Bij Hosting2go een Hostingpakket 2500MB/30GB + Domeinnaam €28,56 incl BTW p.jr. kost.
Het prijsverschil is enorm en ook de MB/GB

Volgens mijn hosting ligt het prijsverschil uitsluiten aan de snelheid waarmee je site geopend wordt en je zou geen helpdesk hebben.

Is dit ook echt zo?

Wat kan ik het beste doen?
Blijven bij deze hosting of overstappen? en naar welke Hosting?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
Kimath
13 jaar geleden
wat duur! ik heb een domeinnaam voor 10 euro per jaar.
Hosting ben ik niks kwijt, mijn vader heeft 1 hosting waar meerdere websites opstaan, waaronder die van mij.

Het beste antwoord

Nee. Je kan gewoon een domein ergens bestyellen, en hosting ergens anders. Je moet alleen wel het domein door [laten] verwijzen naar je hosting provider.

Kosten in domeinen liggen oa aan het land dat ze uitgeeft en de winstmarge die de aanbieder zelf houdt & de duur waarvoor je het domein vast legt.

182.50 is VEEL te veel.

digitalus.nl is een betrouwbare partij die goede prijzen heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je bent vrij om te shoppen.
ALS je ergens hosting neemt, kan je je domein daarnaar laten verwijzen.

Kijk ook op webhostingtalk.com. Een forum voor de hosting liefhebbers. Voor rond de 30 euro moet je per jaar een goed hosting kunnen vinden. Daarboven de 15 voor je domein. Dus de 180 is buitensporig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik het door jou genoemde pakket voor een aantal sites en heb daar niet over te klagen. Je kunt inderdaad altijd overstappen. De domeinnaam registratie is namelijk in handen van een andere partij dan je host (voor .nl: SIDN).