Hoeveel domeinnamen heeft Microsoft?

Microsoft heeft microsoftzune.com, microsoft.nl, microsoft.com, live.com, live.nl, hotmail.com, hotmail.nl, windows.nl, windows.com en nog met al die buitenlandse achtervoegsels. Apple bijvoorbeeld heeft alleen iPod.com, iTunes.com, iPhone.com, Mac.com, Apple.com en voor buitenlanders is het bijvoorbeeld Apple.com/nl of /de. Maar hoeveel domeinnamen heeft Microsoft nou?

Toegevoegd na 12 minuten:
Maar ook xbox.com, xbox.nl en xbox.be en xbox.de en al die achtervoegsels. O, maar ook nog msn.nl en msn.com en msn.de en msn.be en meer achtervoegsels en office.com die automatisch de taal van je computer scant en het zo weergeeft, maar ze hebben ook officeformac.com en macoffice.com en outlook.com of microsoftonline.com en microsoftwindows en windowsxp.com en windows7.com en windowsvista.com en microsoftwindows.com en nog véél meer... Maar hoeveel en welke hebben ze (in totaal)?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Is moeilijk te zeggen. Het ligt eraan wat je onder Microsoft rekent. Alleen het hoofdbedrijf (dus alleen het merk Microsoft) of ook al hun dochterbedrijven, zoals MSN, hotmail, xbox, realplayer ect. ect.

Apple heeft er echter ook meer (ipod.com/nl/be in alle talen, maar ook quicktime bijvoorbeeld), maar minder dan microsoft. Omdat die niet allemaal extra diensten aanbieden.

Ik denk niet dat je met zekerheid kan zeggen hoeveel het er zijn.