Is er een web-zoekmachine waar je ook 'letterlijk' op interpunctie kan zoeken?

Dus bijv: als je een zoekopdracht doet naar: "Klaas. Vaak" dan moeten N-I-E-T alle zinnen verschijnen waar "Klaas Vaak" in staat ZONDER punt er tussen.
Ik vind 't eigenlijk ongelofelijk dat na al die jaren ik nog niet zo'n zoekmachine (helaas) ben tegen kunnen komen... :(

Een andere mooie zoekoptie zou bijv. zijn:
"winamp generated playlist" "x>10000 tracks in playlist" waarbij hij alle resultaten laat zien waar er een getal groter dan 10000 staat voor "tracks in playlist".

Dat soort zoekfunctionaliteiten mis ik vreselijk... Waar blijft de innovatie?? Voor zover ik weet, kan Google bovengenoemde dingen niet.

Update:
Ok, ranges zoeken kan dus in elk geval wel!! (Zie de antwoorden.)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mee eens. Het vermelden van een datum bij de zoekresultaten zou al een grote verbetering zijn.
Soms ben je op zoek naar actuele gegevens en dan kom je er achter dat je zit te turen naar een site die voor het laatst is geupdate in maart 2001.

Antwoorden (4)

ja dat kan, meta-zoek-opdrachten... dat zijn booleans die je meegeeft met de query...
vaak zijn dat tekens als &%$#! die bapalen of het een boolean ´en´ of een boolean ´niet ´of ´of ´ is... Vaak kun je in de legenda vinden hoe die meta-zoek-opdrachten eruit zien, met voorbeelden erbij...

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat gaat nog steeds niet over kunnen zoeken op interpunctie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien kun je hier: http://www.google.com/codesearch?hl=nl meer mee?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee lama, ik zit te raaskallen, waar zit het knopje voor het weghalen van reacties...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
DE Dalai LAMA?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
neej da dacht ik nie.. of wacht, spuugt ie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan je dan een voorbeeld geven hoe ik sites zoek waar wel "klaas. Vaak" op staat, maar NIET "Klaas Vaak"?
Want zo'n opdracht lukt me niet.
Ja, dat kan, maar ik weet helaas niet meer hoe die zoekmachine heet.

Het is een zoekmachine die is gemaakt om broncode van programma's te kunnen vinden. Die moet dus zoektermen als "i +=1;" en "while (count <= 10)" kunnen vinden, waarbij alle leestekens uitermate belangrijk zijn.

Hopelijk brengt dit je voldoende verder om deze zoekmachine te kunnen vinden.

Toegevoegd op 03-06-2009 21:52:49
Heb er twee gevonden - zie bronnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
probeer deze eens:
http://www.wolframalpha.com/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt de zoekopdracht wel uitvoeren met een kleine omweg.

Voor een range, gebruik: ... (zie bron 1)
Voor het zoeken naar de 'punt' is het lastig omdat Google de speciale karakters automatisch vervangt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die range werkt fantastisch, zo te zien!