Waarom als ik mijn deur sluit dat ik maar 30 kb/ps heb. Als ik de deur open heb trek ik gewoon 800kb/ps. Heb draadloos.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Dan word je wifi signaal gedeeltelijk tegengehouden door de deur. Probeer eens of je je modem of je draadloze ontvanger kan verplaatsen.
Kimath
13 jaar geleden
Dat is alleen maar te verklaren als er metaal zit verwerkt in je deur.
escape
13 jaar geleden
Draadloos kan niet overal doorheen, elk object is een Dempende factor en sommige objecten zijn ondoordringbaar.
Dat is het nadeel van draadloos, je waarschijnlijk niet de beste plek te pakken voor je draadloze router. De draadloze router kan je het beste plaatsen in de ruimte waarin je het meeste zit voor draadloos internet. Als dit meerdere ruimtes zijn dan plaats je de router in het midden tussen deze ruimtes.
Je bent er nu achter gekomen dat de plek waarin je nu de router hebt geplaatst niet de ideale plek is. De router verplaatsing is de beste optie, maar niet altijd de handigste omdat je toch een kabel moet trekken naar die plek toe. Dat is het nadeel van draadloos!
En inderdaad een deur open of dicht kan een wereld van verschil zijn.

Op mijn werk krijg ik regelmatig te maken met dit soort problemen. Ik werk dan ook op een technische helpdesk voor inbraak systemen, welke ook draadloos kunnen zijn. Op vragen wat de afstand kan zijn voor een bepaald draadloos systeem kan ik dan ook absoluut geen antwoord op geven. Dit is geheel afhankelijk van de constructie en plaatsing van een woning. Maar ook hoe de interieur is opgebouwd. Draadloze signalen kunnen absoluut niet door spiegels heen, of door gewapend beton, metalen kozijnen.
Heel soms helpt het al als je de router net een metertje opzij schuift. Dat hij net voorbij een bepaald object gaat kijken. Het is het proberen waard zou ik zeggen.