Hoe weet hotmail dat ik in Nederland ben ?

Ik ging er altijd vanuit dat als ik naar www.hotmail.com ga en ik op de nederlandstalige site kwam, ik herkend werd aan mijn ip adres.
Eigenlijk wil ik er niets mee bereiken, maar wat ik heb gedaan is als test, een nieuwe browser installeren, zodat er geen cookies zijn ed, daar ook nog op gecontroleerd.
Ik ben vervolgens met een proxy uit landen als Brazilie, China, Rusland gaan proberen.

Conclusie is dat die site gewoon altijd weet dat ik uit Nederland kom. Ik heb HTTP proxies, SOCKS proxies ed. Alles geprobeerd. Zelfs vanaf een pc met een nieuwe windows installatie.

Het begint erop te lijken dat hij het kan zien aan de versie van windows die je gebruikt ? Ik weet het anders ook niet, zeker weten doe ik het niet en toch vraag ik het mij af.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Je kunt door een proxy 'heenkijken' en nog steeds zien dat je werkt vanaf een Nederlands IP. Ik snap niet dat je het erg vindt dat ze dat kunnen zien. Er wonen 17 miljoen mensen in Nederland met allemaal Nederlandse IP's. Ga je ook het Nederlandse kenteken van je auto afslopen, omdat je niet wilt laten weten in welk land je woont?
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jou antwoorden en reacties zijn nogal verandert de laatste tijd.
jammer..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat mij er niet om dat ik verborgen wil zitten. Anders gebruik ik wel andere middelen dan een http of socks proxy. En ik gebruik geen transparante proxy.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
escape: de vraag was niet 'hoe voorkom ik het', maar: 'hoe komt het'. Dus waarom je iemand dan moet afzeiken in een antwoord is mij duister.
escape
13 jaar geleden
Ik wilde niemand bewust afzeiken. Maar ik verwonderde me over het feit dat iemand absoluut niet wil laten blijken dat hij een NL IP heeft. Het zou handig zijn om content te kunnen bekijken die bijv. niet vrijgegeven is buiten de USA, maar dat is heel erg lastig.

Andere antwoorden (2)

Klopt, de browser geeft veel info over jou os, plugins, resolutie e.d.

Zie ook maar eens: www.watismijnip.nl. Deze site geeft meer info dan alleen jou ip
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
escape
13 jaar geleden
Daar staat niets boeiends in. Je kunt je IP zien en welke plugins je hebt geïnstalleerd op je browser. Nog net geen Wikileaks :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mee eens, je kunt er niks mee achterhalen qua persoonsgegevens, maar ik stuurde die link mee voor de beeldvorming van de vraagsteller wat er naast het ip, nog meer meegestuurd wordt en dat hotmail Nederlands blijft omdat dat als de standaard taal in de browser is ingesteld bij hem en niks te maken heeft met het ip. Je kunt ook in je browser instellen dat je standaard de Engelse of Duitse krijgt.
Op elke site waar je komt, laat je gegevens achter. Je IP-adres, je provider, maar ook het operatingsysteem waarmee je werkt en de browser waarmee je surft.
Ongetwijfeld zit er in 1 of meerdere van deze informatie verwerkt waardoor duidelijk is dat je vanuit Nederland surft. Een buitenlandse proxyserver gebruiken betekent dus niet meteen dat je uit dat betreffende land lijkt te komen, omdat dat niet de enige infobron is.

Ook je computer zelf onthoud een stukje geschiedenis van de sites waar je komt.

Zelf bezoek ik regelmatig Nederlandse sites, maar ik heb natuurlijk een Duits IP-adres. Dat betekent dat ik de eerste keer dat ik op een internationale site kom, alle info in het Duits krijg, en handmatig op Nederland moet klikken. Alle volgende keren dat ik dan op die site kom, krijg ik netjes de Nederlandse versie. Tot ik helemaal heb uitgelogd en mijn cookies weggegooid, dan kan ik volgende keer zomaar weer de Duitse site krijgen.

Als je surft laat je gewoon ZO veel gegevens achter, dat je eigenlijk vrijwel altijd wel te achterhalen bent, hetzij makkelijk, hetzij ingewikkeld. Je kunt je wel zo moeilijk mogelijk vindbaar maken, maar helemaal onmogelijk krijg je het eigenlijk niet.