Welk soort internetverbinding is de beste en snelste? En hoeveel MB heeft een verbinding nodig zodat ik in korte tijd veel kan downloaden?

Ik heb een mobiele Internetstick en dat is zo langzaam dat ik er geen video's mee kan bekijken terwijl ik maandelijks veel geld er voor betaal omdat ik er een abonnement op heb.
Nu wil ik graag weten wat de beste internetprovider is en de snelste en goedkoopste,zodat ik makkelijk muziek kan downloaden zonder uren te wachten tot een liedje gedownload is
Ik heb het liefst mobiel internet dus per stick.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ranglijst downloadsnelheid, Nederland:

1. Ons Net Standaard (Glasvezel)
2. UPC Extreme (Kabel)
3. Ziggo Alles-in-1 Extra (Kabel)
4. Caiway Ultra (Kabel)
5. XS4ALL

Toegevoegd na 5 minuten:
Providertest Consumentenbond:
XS4ALL heeft heel 2010 op nummer 1 gestaan bij de Consumentenbond!

http://www.xs4all.nl/overxs4all/tests/uitslagen.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het snelst downloaden gaat via de glasvezelkabel. Op dit moment download ik met 60 Mb. en vanaf 1 januari met 120 Mb. Uiteraard moet dan wel je modem/router geschikt zijn voor snel internet.
Aan alles zit een prijskaartje. Jij wilt snel en goedkoop en mobiel, dat zal niet allemaal tegelijk verwezelijkt kunnen worden. Ik denk dat de prijzen per provider bij dezelfde opties niet ver uit elkaar liggen.
13 jaar geleden
Via een stick, UMTS dus is altijd max iets van 7,2 Mbit/s. Theoretisch is dat snel genoeg om te browsen en op youtube filmpjes te kijken.
Echter, de snelheden die ze bij providers wordt aangegeven in Mbit en dat is wat anders als Megabyte (MB), als je Mbit/s deelt door 8 heb je de maximale snelheid in Megabyte per seconde, bij UMTS dus 0,9 Megabyte per seconde.
En dat is theoretisch, ik gebruik voor mijn werk zelf een KPN UMTS stick, deze schijnen in de praktijk het snelste te zijn maar wel erg duur. Ik haal die maximale snelheid echt nooit, nergens. als ik 1 Mbit haal is het al snel (en genoeg voor mijn werkzaamheden) maar filmpjes kijken, mail ophalen is bijna niet meer te doen, we hebben het hier over 0,125 MB, dus 125 kilobyte per seconde.

Ik heb thuis een 30 Mbit verbinding van UPC via de kabel dus theoretisch 3,75 Megabyte per seconde, in de praktijk schommelt dat rond de 2,8 MB per seconde, een bestand van 700 MB duurt rond de 4 minuten om te downloaden.

Misschien kun je beter naar een vaste verbinding kijken en dan een goed abo nemen op je telefoon voor mobiel internet? Ik ken mensen die internetten op hun PC via de telefoon (tethering) maar dit wordt niet altijd toegestaan door de provider.

Succ3s
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb sinds kort Tele2 en moet zeggen dat ik meestal een download snelheid heb van +/- 12Mb/s.

Hiervoor had ik Ziggo maar ik had elke keer dat de verbinding 1x per dag wegviel. En natuurlijk altijd als het je het niet wilt.

Succes.
ps. En je kan met een tweaknews abo 4,95 / mnd
ook muziek en films downloaden!