Gaat het bij jullie vooral om de kwantiteit of de kwaliteit van vragen en antwoorden?

Zojuist was er een vraag over de hoeveelheid punten die in respectievelijk een dag of een week gesteld kunnen worden. De maximale hoeveeheid punten worden vermeld in de top 5 op de homepage. Ik bemerk een strijd tussen 'de toppers' en dat is jammer. Gaat het er niet meer om, om met elkaar de hoogst mogelijke kwaliteit te bieden en zinvolle vragen en antwoorden te produceren?

Zou in plaats van de hoeveelheid beantwoorde vragen dan niet eerde de hoogste kwaliteit als norm moeten gelden voor de vermelding op de homepage?

Hiervoor zou het percentage 'goede vragen', 'waardevolle atwoorden' en 'beste antwoorden' als basis kunnen dienen.

Overigens valt mij op dat de kwaliteit van de antwoorden hoog is en dat de mensen met de hoge punten ook zinvolle antwoorden geven. Ook daarom is het zo jammer dat er blijkbaar een strijd bestaat om de punten waarvan jullie zelf toegeven dat ze niet zoveel waarde hebben en dat het daar dus helemaal niet om gaat.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk gaat het wel om de punten. Het voorstel alleen goede vragen en antwoorden te laten tellen in de ranking lijkt me dan ook een zeer nuttige toevoeging.

Het beste antwoord

Je raakt wel een heel goede snaar... Dat jij zegt dat de kwaliteit hoog is van antwoorden, zegt in mijn optiek alles over de vraagsteller... Hij is er dan ook een die heel goed de antwoorden tot in de diepte begrijpt... Niet iedereen ziet dat, dus een bedankje is op zijn plaats...

Ik zal je mijn visie geven... Ik doe hier mee met een heel speciale roeping mag ik wel zeggen... En wat is dat: bewustzijnsverruiming... Wat ik doe ik schudden aan gedachten, niet meer en niet minder... Ik laat zien dat er gedachten kunnen zijn die anders zijn dan gewoonlijk, ik haal alle gedachten onderuit en vervang ze door andere... Waarom, bewustzijnsverruiming... Ik laat me alleen lijden door het moment en door het gevoel dat ik op dat moment heb... Ik kan elke vraag bevestigend of ontkennend beantwoorden... En ik spreek mezelf net zo makkelijk tegen... Dat is wat ik doe...

En soms verpak is waarheidjes in leugens en soms lieg ik de waarheid... Maar altijd met respect... en met de nodige beleefdheid... Ik speel dit allemaal, het is een spelletje... Meer niet... En ik hou van de interactie... Vuur, emotie, heel intiem is dat...

Maar het is goed zoals het is... Niets veranderen aan GV... Het concept is prachtig en voldoet goed... Ik ben blij met de facilitatie van IlseMedia voor GV...

aldus, XiniX
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een mooi, verhelderend en leerzaam antwoord XiniX. De leraar verschijnt als de leerling er klaar voor is! Alles, iedereen en elke situatie is leerzaam voor wie zich er voor open stelt. En de mooiste antwoorden worden niet verstaan als je je daarvoor afsluit. Prikkelende vragen en/of antwoorden zetten mensen inderdaad aan het denken. Het antwoord dat dan verstaan wordt kan aldus van grotere waarde zijn dan het antwoord dat is gegeven. Ieder haalt uit de antwoorden immers zijn eigen juiste antwoord. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En ik vindt dat dit geen bewustzijnsverruiming is voor mij -1 dus..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je op de verkeerde site zit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lichaamstaal snapt mij, dat is voldoende... :-)) en heel goed, maar ik zag dat lang geleden al...

Andere antwoorden (5)

Ik denk dat je het antwoord zelf min of meer al geeft.

Kwaliteit is voor de meeste mensen op deze site van belang. Verder vind ik dat moderatoren goed hun best doen de kwalitatief lagere antwoorden te beperken.

Nog liever zou ik kwantitatief veel kwalititatieve antwoorden zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk om de kwaliteit, anders was er echt geen lol aan om hier rond te dwarrelen.
Dat een enkeling kennelijk streeft naar "het hoogst haalbare in zijn leven (veel GV-punten), kan alleen maar als verbazingwekkend getypeerd worden.
Een strijd tussen de toppers hier zie ik echter niet!
De hoogste kwalitiet als norm gaan hanteren bij de punten, lijkt me een lastige zaak. Dara is als het warte een commissie van wijze mannen/vrouwen voor nodig. Voor mij mag het zeker wel, maar de praktische uitvoering?

Toegevoegd op 02-06-2009 11:54:24
sorry voor de spellingfouten! ik hoop mijn leven te beteren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Lichaamstaal;

Mij spreekt de kwaliteit van de vragen het meest aan. Wat overigens niet wil zeggen dat die dan van een ontzettend hoog intellectueel niveau zouden moeten zijn; ook eenvoudige vragen kunnen spannende antwoorden genereren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag is al eerder (ook door ondergetekende) gesteld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben nog maar en groentje hier natuurlijk (vandaag deze site ontdekt) maar voor mij is het absoluut de kwaliteit. Ik geef pas antwoord als een vraag mij interesseert en ik denk ook een enigszins zinnig antwoord te kunnen geven. Als het een puntenrace wordt (ik zie dus nu die punten pas :lol: krijg je denk ik onleesbare draden / discussies met veel herhaling en onzinantwoorden. )

Nu is me dat nog niet opgevallen, maar ik selekteer dan ook alleen de vragen die bij mij -en dus vermoedelijk bij meer mensen- een ' nuttige' reactie oproepen. Vragen in de categorie ' raad eens wat ik vanavond ga eten' zou ik dan ook niet snel bekijken, beantwoorden of stellen. Dus misschien zijn ze er wel heel veel en zie ik ze niet.

En het verhaal dat punten geen enkele waarde hebben ; ik heb op meerdere fora gezeten waar iets van een puntensysteem is, en hoe harder mensen roepen dat het ze geen bal interesseert, hoe belangrijker ze het vinden. Echt waar. Persoonlijk vind ik het gewoon leuk, maar ik zou er niet alles voor doen.

Minpunten zijn trouwens kwalijker dan pluspunten ; hele oorlogen kun je krijgen over mensen die elkaar stelselmatig ' minnen' . Weet niet of dat hier kan, hoor.....

Persoonlijk zou ik wel verwacht hebben dat er een tax is aan het aantal punten dat je op een dag kunt halen. Maar zolang er niet te veel gespamd wordt, is dat vermoedelijk (nog) niet nodig.

Toegevoegd op 02-06-2009 12:38:39
Ik ben nu wel even heel druk bezig om te proberen niveau twee te halen in eerste instantie, want ik wil natuurlijk graag mee kunnen duimen. Ik hoop niet dat ik daarmee teveel aan het spammen ben...