Wat is een goed systeem om een webwinkel te starten?

Wat is een goed systeem voor het oprichten van een webwinkel. Weinig functies is genoeg, en het liefst zo goedkoop mogelijk. Graag zonder het leren van programeer taal.

Mijnwebwinkel, Mijnwinkel en 123webshop heb ik al bekeken. Maar deze kosten gelijk 240 euro en dat is eigenlijk te veel.

Toegevoegd na 1 minuut:
Vaak moet je gelijk per heel, of twee jaar betalen. En dat heb ik ook liever niet ;)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als je al een domein hebt en een plek om te hosten. Zou je Joomla met Virtuemart kunnen overwegen. Joomla voor de site en Virtuemart voor de winkel. Daar zit alles in, er is veel ondersteuning voor en omdat het open source is, hoef je er niet voor te betalen. Je hoeft ook niet te programmeren, maar je moet wel wat studeren. Succes!

Hoe je het ook wendt of keert, een webwinkel zal geld kosten. Je zult je webwinkel moeten hosten en een domeinnaam registreren en dat kost geld. Daarnaast zul je waarschijnlijk niet verkomen zonder kennis van programmeer talen. Dan raad ik je toch aan om een software pakket te kopen of het online te doen, maar ook dat kost weer geld.

Je kan een paar dingen doen. Je kan op eBay, Marktplaats of Etsy.com je eigen producten online te koop zetten. Dat is gratis en kan zonder programmeerervaring. Als je echt een eigen online zaak wil hebben, zou je moeten investeren: in tijd (dus leer programmeren en download bijvoorbeeld het gratis pakket Magento - magentocommerce.com/product/compare) of geld (dus iets als mijnwinkel).

Ik heb een webwinkel op Marktplaza: kost niks, is heel eenvoudig aan te maken en het werkt prima. Echt een aanrader!!!

Als je een eigen site kunt hosten, kun je denken aan osCommerce, een goed pakket met alle functies die je als beginnende webwinkelier nodig hebt. Je kunt ook eens kijken op www.webwinkelforum.nl. Maar denk ook eens even na of je dit wel wilt; als je een goedlopende webwinkel hebt, is 240 euro aan kosten helemaal niet veel en als je er dat niet uithaalt, kun je misschien beter wat anders met je tijd gaan doen. In ieder geval heel veel succes gewenst!

Bij www.gethost.nl ben je voor 21 euro per jaar klaar. Je kunt zelf een webwinkel als prestashop installeren of laten installeren.

Mocht je open source software overwegen, kijk dan zeker ook naar Magento of de combi Drupal + Ubercart ...

Bronnen:
http://barkansaeed.blogspot.com/2010/03/dr...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100