waarom wordt mijn internet plots afgesloten?

soms, als ik aan het surfen ben, krijg ik de melding dat mijn internet explorer niet meer werkt. erg ergerlijk. ik zie het soms al aankomen, ik kan dan nauwelijks iets doen. bijvoorbeeld een tekst typen op één of andere site is moeilijk omdat de cursor constant stopt ...
en dan plots een zandlopertje en niks meer... ik kan dan wel terug opstarten maar na vijf keer heb ik het wel gehad met surfen...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt het over een zandlopertje dus volgens mij gebruik jij een oudere versie van windows misschien dat je een nieuwere versie kan proberen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik een advies mag geven: gebruik Mozilla Firefox of Google Chrome. Internet Explorer is enorm verouderd en veruit niet meer de snelste, veiligste en meest stabiele browser in de markt.

Het beste antwoord

Een instabiele Internet Explorer 8 kan diverse oorzaken hebben vaak zijn het invoegtoepassingen/toolbars of een overvolle cache. Verwijder alle tijdelijke internetbestanden (met de CTRL+SHIFT+DELETE toetsencombinatie) en schakel alle onnodige invoegtoepassingen uit via Extra -> Invoegtoepassingen beheren. En schakel ook alle toolbars uit via Extra -> Werkbalken.

Als niets helpt voer dan de onderstaande "fix"uit om de instellingen en registerwaarden van Internet Explorer te herstellen.

http://go.microsoft.com/?linkid=9646978
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Heb je dan geen internetverbinding, of doet IE gewoon moeilijk?
Dit kan je zien door, wanneer dit weer gebeurt, naar het internet icoontje rechtonder in je taakbalk te kijken, naast de klok.
Als hier een wereldbol staat, dan ben je verbonden met internet. Anders niet.

Als je verbonden bent wanneer dit gebeurt, dan is het de schuld van Internet Explorer. Dat komt overigens heel veel voor.
Ik raad je dan aan om een andere webbrowser te gaan gebruiken, zoals Google Chrome.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga naar start
instellingen
config scherm
internet opties

onder het tabblad geavanceerd zie je

internet explorer opnieuw instellen
je krijg de melding dat dit pas werkt nadat alle vensters van IE zijn gesloten dus alles sluiten of desnoods even rebooten
dat helpt meestal wel
capthavoc
13 jaar geleden
ik heb er ook wel eens last van en dan zie ik dat de lampjes die normaal snel knipperen als ik verbinding heb constant branden en rechtsonder in mijn schep komt bij die schermpjes een rood kruisje te staan.
Ik heb dan op dat moment geen verbinding en ik haal 10 seconden mijn modem van de stroom en sluit hem dan weer aan.Dan gaat het weer een week of 2 goed en dan moet ik dat weer doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ergens is iets overbelast. Dat kan zowel je eigen PC zijn als je verbinding (kabel).
Maar ook één of ander tussen-station met routers of modems.

Ook de site die je bezoekt kan door veel vraag (of hackers) overbelast raken en dus geen antwoord meer geven.

De eerste test die ik doe is een andere site bezoeken. Liefst in een ander deel van het land staand. Lukt dat wel dan weet ik dat het NIET aan mijn computer ligt en wacht ik af.

Lukt het niet dan probeer ik mijn modem te benaderen op IE.
Lukt dat wel dan is OF mijn verbinding tussen modem en provider verstoord of overbelast OF mijn modem zelf.
dat reset ik dan..als het dan nog niet werkt bel ik de service desk (2 keer gebeurd in 8 jaar) en gaan ze daar aan het werk.
En 1 keer is mijn modem vervangen...die was te oud geworden en kon de nieuwe snelheid niet meer goed verwerken.

Kan ik ook de modem niet meer bereiken dan probeer ik hetzelfde met een andere pc....dat verteld me of het aan de pc ligt of aan het modem.