hoe kan ik verouderde skypenamen uit mijn skype account verwijderen

elke keer als ik skype afmeld en weer nieuw aanmeld,krijg ik alle oude skype accounts en die van vrienden,die wel een op mijn computer bezig waren te zien.graag zou ik deze opruimen,maar dat lukt niet.ik heb skype ook al een keer helemaal van de harde schijf gegooid,maar dat had ook geen werking.na een nieuwe installatie was alles weer zo als voorheen.

Toegevoegd na 59 minuten:
voor alle duidelijkheid,het betreft niet de contactpersonen maar oude skype accounts die voor het inloggen gebruikt zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
7.3K

Antwoorden (1)

Skype - Blokkeren of verwijderen contactpersonen

Toegevoegde contactpersonen zijn te verwijderen of te blokkeren of een combinatie hiervan. Om een contactpersoon weer te verwijderen klik je in Skype met de rechtermuisknop op de contactpersoon en kies je in het menu voor "Verwijder uit contactpersonen".

Zodra je hierop klikt krijg je een bevestigingsvraag of je het zeker weet, afhankelijk van de instellingen in Skype is het voor deze contactpersoon dan wel mogelijk om nog contact op te nemen wat je uiteraard kunt weigeren.

Om een contactpersoon te blokkeren klik je eveneens met de rechtermuisknop op de contactpersoon en kies je voor Blokkeer deze persoon. In het venster met de bevestiging kun je dan een vinkje plaatsen voor de regel "Verwijder uit uw contactpersonen".

Als je deze niet invult wordt dus de contactpersoon niet uit de lijst verwijderd maar alleen geblokkeerd. Er komt een teken voor de contactpersoon te staan en deze wordt genoteerd als offline. De contactpersoon kan dan geen contact meer met je kan opnemen en kan niet zien of je online bent. Je kunt dan met de rechtermuisknop er later weer op klikken om de contactpersoon weer te deblokkeren.

Een gebruiker die je geblokkeerd hebt die jou een bericht stuurt of probeert te bellen kan niet zien dat je hem geblokkeerd hebt, jij krijgt geen melding dat deze persoon contact probeert op te nemen tenzij je de blokkade weer opheft. Verder is er een tweede optie aan te klikken om misbruik te melden aan Skype zelf.

Als je nu een contactpersoon hebt verwijderd en geblokkeerd kan er dus geen contact meer met je opgenomen worden door diegene. Een overzicht van eventuele geblokkeerde gebruikers vindt je in de instellingen binnen Skype waar je eveneens ook weer een blokkade kunt opheffen.

Ga hiervoor bovenin Skype naar Extra en kies hier voor Instellingen. In het venster klik aan de linkerkant op "Privacy instellingen" en klik vervolgens op Geblokkeerde personen.

Aan de rechterkant zie je dan een overzicht van geblokkeerde gebruikers. Klik op een gebruiker en klik op de knop "Deblokkeer deze persoon" om iemand te deblokkeren.

Toegevoegd na 1 uur:
als je die accounts een tijd niet gebruikt verdwijnen ze vanzelf

Toegevoegd na 1 uur:
wat je wel kunt doen is contact opnemen met skype en vragen of ze de accounts willen verwijderen voor je