waarom loopt mijn pc zo vaak vast?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb onlangs nog mijn hele pc schoon laten maken nieuwe windows 7 erop, nieuwe virusscanner van mcafee.
Alles gescand, hij kon geen virussen vinden.
ik heb een snelle pc en toch loopt hij bij veel sites vast, ook deze site loopt hij regelmatig op vast.
Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Goede vraag.
Heb je toevallig meerdere virusscanners/firewalls/spy- of adware scanners geïnstalleerd staan, die tegelijkertijd opereren/ realtime beschermen?
Dit kan de computer vertragen.
Aan te raden is een goede firewall met ingebouwde antivirus, die regelmatig geupdate wordt.
Comodo is er zo een.
Dat is gratis en te downloaden op http://download.cnet.com/Comodo-Internet-Security/3000-2239_4-10460704.html

Over McAfee antivirus ben ik trouwens niet zo erg te spreken, en velen met mij. Er zijn betere programma's te krijgen, gratis zelfs.

Ook is het goed om even te kijken hoeveel programma's er automatisch opstarten met de computer, die programma's staan de hele tijd aan vanaf het moment dat jij de aan-knop indrukt. Dat vreet een heleboel geheugen.

Kijk eens naast de klok, rechtsonder in je scherm, om te zien welke programma's er nu allemaal aan staan.
Wellicht heb je een aantal daarvan niet zelf gestart en zijn deze (op dit moment) helemaal niet nodig.

Als je internetbrowser vaak vastloopt, vraag ik me af welke browser je gebruikt.
Toevallig Internet Explorer?
Dat leverde mij veel problemen op.
Probeer eens Google Chrome te installeren, deze is veel sneller en lichter.
Sinds ik ben overgestapt laden alle websites bij mij perfect.

Toegevoegd na 40 seconden:
Google Chrome kan je hier downloaden: http://www.google.com/chrome?hl=nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Gebruik FireFox ipv Internet Explorer, sluit zoveel mogelijk 'nutteloze' programma's af (MSN Messenger, Skype, DropBox, Vuze o.i.d.), en kijk ook eens ernaar of je misschien een of ander programma hebt wat aan een update toe is en daarom telkens alles vast laat lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi,

Een instabiele Internet Explorer 8 kan diverse oorzaken hebben vaak zijn het invoegtoepassingen/toolbars of een overvolle cache. Verwijder alle tijdelijke internetbestanden (met de CTRL+SHIFT+DELETE toetsencombinatie) en schakel alle onnodige invoegtoepassingen uit via Extra -> Invoegtoepassingen beheren. En schakel ook alle toolbars uit via Extra -> Werkbalken.

Als niets helpt voer dan de onderstaande "fix"uit om de instellingen en registerwaarden van Internet Explorer te herstellen.

http://go.microsoft.com/?linkid=9646978