Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik mijn computer opstart is er geen internetvebinding, wanneer ik naar apparaatverbinding ga en de kaart uit-en in schakel werkt het wel.

Hoe kan dit, ik heb windows 7

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
536

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Twee dingen die je even "recht"moet zetten.
In je router DHC instellen. Zo deelt hij automatisch een IP adres uit. Daarnaast moet je dit in de netwerk kaart ook instellen. Daarnaast bij aangeven dat hij altijd automatisch verbinding maakt met je netwerk. Hoe e.e.a precies werkt is nogal een lang verhaal en afhankelijk van je besturingssysteem.
Mocht je er niet uitkomen, geef even een PM

Suc6
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel

Andere antwoorden (1)

Door de kaart uit en in te schakelen krijgt de kaart weer een IP-adres. Het kan zijn dat de eerste keer het verkrijgen van een adres te lang duurt (netwerkproblemen, router nog niet opgestart, etc). Je krijgt dan een adres 169.254.x.x en daarmee kan je router niks beginnen. Door je kaart uit en aan te zetten, krijgt je pc een 'bruikbaar' adres (waarschijnlijk 192.168.x.x) en kun je wel het internet op.

Het zou ook kunnen zijn dat je firewallsoftware je internetverbinding blokkeert.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding