Hoe zit ik mijn UPnP aan op mijn PS3?

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik heb een KPN Experia box en kom er niet uit..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

dit is een korte vraag... voor een lang antwoord...
nah hier gaan we...

wat je even moet doen is even een computer aansluiten aan de experia box met een UTP kabel.
Ga echter je pc zitten en houd de windows + r toets ingedrukt.

je zal een uitvoer scherm te zien krijgen.
Typ daar "cmd", en druk op enter.
typ in d cmd window het volgende: ipconfig
ja zal dan 3 ip's krijgen...

open nu internet explorer of firefox, en typ je standaardgateway ip over vanuit je cmd scherm naar je browser, druk enter

je zit nou in het hoofdmenu van speedtouch (als het goed is)
Ga naar "thuisnetwerk"
Ga naar "Wireless" >> WLAN:naam (xx Mbps)
klik op "Configureren" (zie menu boven "Overzicht | Details | Configureren | Help")
schrijf de WPA-PSK-coderingssleutel even over op papier...

Ik kom zo met vervolg....
ik schakel even over naar mijn laptop zodat ik even op mijn ps3 kan kijken :)

Toegevoegd na 19 minuten:
Edit: ik was vergeten erbij te zeggen dat je je WPA-PSK-coderingssleutel mag en kan aanpassen, is zelfs veiliger!
Alleen moet je die sleutel niet vergeten of kwijt raken..
echter als je hem wel vergeet dan kan je hem altijd nog toegang krijg via een UTP kabel.

Vervolg...

doe je ps3 aan.
ga naar instellingen >> netwerkinstellingen
ga nu naar instellingen internetverbindingen en bevestig
kies voor eenvoudig.
het systeem gaat even wat dingen controleren...
kies nu voor draadloos..
kies voor scannen...
systeem gaat zoeken...
als het goed is staat je modem hier tussen.
(Zo niet, dan heeft dit allemaal geen nut... je kan de ps3 ook met een UTP kabel verbinden)
selecteer je modem en ga verder...
ga nog een stap verder met de pijltjes toetsen...
kies voor wpa-psk / wpa2-psk.
ga verder met je pijltjes toets...
tik nou je WPA-PSK-coderingssleutel die je op je papiertje heb staan.
ga verder met pijltjes toets...
je systeem word bijgewerkt...
check de instellingenlijst even na of alles klopt, zo ja klik dan 2x op bevestigen.
verbinding word getest, bovenaan in het scherm word aangegeven wanneer de test voltooid is...
van belang is dat de 1e 2 op geslaagd staan.

klik op terug (rondje)
je hebt nu verbinding...
UPnP heb je niet nodig!

Toegevoegd na 22 minuten:
hoop dat je hier wat aan heb! :)

Toegevoegd na 34 minuten:
pffft,
ik vermoed dat ik het verkeerde antwoord heb gegeven...
ik heb nog even voor je opgezocht...
heb je al hier gekeken?
http://www.gtaforum.nl/topic/99542-tutorial-hoe-configureer-ik-mijn-kpnhetnet-experiabox/