Vind je dat gesloten vragen heropend moeten kunnen worden?

Als ik kijk naar de gesloten vragen, zijn er veel vragen bij waarop ik nog antwoord zou willen geven. Op sommige vragen bestaat immers het 'enige juiste antwoord' niet. De antwoorden en visies zijn leerzaam. Sommige vragen keren terug - en worden in verschillende vormen opnieuw gesteld. Zoek bijvoorbeeld maar eens naar de vraag: 'Wat is de zin van het leven?'. Vaak wordt als antwoord vermeld dat de vraag al eerder gesteld is, maar ja - je kunt immers geen nieuwe antwoorden meer kwijt.

Vinden jullie ook dat interessante vragen 'heropend' zouden moeten kunnen worden?

Ik heb overigens al een idee hoe daar vorm aan gegeven zou kunnen worden. Bij een gesloten vraag kunnen GV'ers dan aangeven dat ze willen dat de vraag heropend wordt. Bij vijf of bij tien stemmen, kan de vraag dan weer heropend worden door de vraagsteller.

En als jullie het een goed idee vinden, bij wie kan ik dan met deze vraag terecht?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Ik vind het wel een logische gedachtengang. Ik zie ook wel vragen die interessant genoeg zijn of foutief zijn beantwoord. Het zou toch raar zijn als je dan steeds dezelfde vragen moest stellen.

Aan de andere kant heeft de oorspronkelijke vragensteller aangegeven tevreden te zijn met het antwoord. Het is dan op zich jammer dat je niet alsnog een toevoeging kunt geven op gesloten vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Ja opzich wel, dat bijv. een moderator de vraag kan heropenen vind ik wel een goed idee.

Ik vind ook dat je antwoord zou moeten kunnen geven op je vraag. Soms komt het goede antwoord niet en heb je zelf al wel het goede antwoord gevonden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat het nut heeft voor de opzet van GV om vragen te heropenen door stemmen. 1. wat is het minimum aantal stemmen, wat voor soort vragen wel of niet? 2. Moet er motivatie bij? 3. Waar is het eind, wanneer een vraag is gesloten door een vraagsteller (die dus bepaalt of ZIJN/HAAR vraag beantwoord is) en vervolgens door anderen weer ter discussie wordt gesteld?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat op het moment dat er geen zinnige vragen meer gesteld worden, (zal dit moment er komen? de meningen zijn verdeeld) een selectie gemaakt moet worden van de Echt Goede vragen. Om deze dan nog eens te behandelen. Gewoon per categorie.

Naar mijns inziens zijn sommige nu al gesloten vragen niet of onvolledig beantwoord.

Samenwerken naar het perfecte antwoord lijkt me ook een leuk initiatief, maar onmogelijk in veel gevallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed punt... Want als je een vraag stelt over doodstraf, dan wordt hij per definitie gewist... En als GV een beetje continuïteit wil waarborgen, moeten ze toch een andere oplossing vinden dan nu... Want dan bloeit deze kaars roemloos op, ze moeten een voudigweg alles wegmodereren op een moment...

Dus of doen wat de vraagsteller voorstelt of toch een tikje minder rigoureus snijden in de aangeboden vragen...

Heel goed punt van jou... En ik ben ook heel benieuwd naar het antwoord van GV zelf... +1 voor de vraag...

Bij de beheerder kun je terecht, maar ik durf zijn naam niet te noemen, omdat ik voel dat die liever achter de schermen werkt en gehouden wordt (en ik respecteer dat)...

pm me if you need it...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meen je dat nou? Mag een vraag over de doodstraf niet gesteld worden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem de proef op de som als je durft...
.-)) en zie wat ermee gebeurt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Totale onzin van Xinix; als je bij zoek "doodstraf" invoert krijg je veel info over gestelde vragen hieromtrent!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stel nog een vraag over doodstraf en kijk hoe snel die gewist word NU?
Eens, in principe zou alle vragen open moeten blijven:

http://www.goeievraag.nl/vraag/uiteindelijk-vragen-gesloten.10210
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien wel het beste antwoord
+1
Waarom uberhaupt afsluiten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha LOL idd
Dan stelt zich de volgende vraag :wanneer ga je de vraag dan definitief sluiten.Want telkens zal er een beter, een ernstiger,een gefundeerder, een met meer redenen omkleed antwoord gegeven worden. Dus neen of anders radicaal het hele puntenklassement veranderen. geen beste antwoord meer. Er treedt ook na verloop van lectuur van dezelfde vraag een verzadigingsverschijnsel op . ik vind het best al deze site éénvoudig blijft en ludiek en niet te absurd en niet teveel vragen over connecties van C7432 naar de IEEE WO7 aansluiting via MP6 in pink met dimmer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe wel een goed idee. Heb ook een paar keer met een vraag gezeten waarvan ik niet tevreden was met het antwoord. Dan denk ik als we een maand verder zijn, zijn er misschien weer veel nieuwe GV'ers die wel met een bevredigend antwoord kunnen komen.
Je kunt natuurlijk ook persoonlijk mailen naar de vraagsteller of hij nog geinteresseerd is in een mening of antwoord.
Ik ben in ieder geval voor jou idee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de vragensteller geen beste antwoord heeft gekozen zou de vraag open moeten kunnen blijven, totdat dat wel het geval is. Je zou dan een vraag pas moeten sluiten nadat een x-aantal duimpjes omhoog gegeven zijn bij een antwoord of de vragensteller alsnog een beste antwoord kiest. Ik zou wel de vragen die door niemand als 'Goeie Vraag' zijn aangegeven automatisch sluiten, want daar heeft toch niemand belang bij. Je kunt naast de tabjes "Open en Gesloten Vragen" hiervoor een extra tabblad creëren, genoemd ".... Vragen" <- kan ik nog even niet opkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou kunnen overwegen de vragen waarbij een mening gevraagd wordt, langer open te laten.
De vragen waarbij duidelijk een eensduidend antwoord mogelijk is gewoon sluiten zoals nu ook al het geval is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij sommige vragen zoals een betekenis van een woord hoeft het niet, maar bij meningsvragen zou het wel leuk zijn. Vooral als er in die tijd iets is gebeurt wat invloed heeft op iemands mening.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Omdat GV altijd in beweging is, komen vragen steeds verder achterop te liggen. Daar wordt niet echt meer naar gekeken. Behalve dan door nieuwkomers. In 9 van de 10 gevallen zijn daarop al goede/de juiste antwoorden gegeven. Dus waarom zou je dan nog een antwoord geven? In het geval van 'geef-je-mening'-vragen, is het denk ik gewoon een kwestie van pech hebben, dat je GV niet eerder ontdekt hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen als als 'beste antwoord' een fout antwoord is uitgekozen. Dan gaan er 25 punten van de vragensteller af en wordt de vraag gewist. Dan kan ie zonder problemen opnieuw gesteld worden.
AWM