Sinds één week kan ik de site goeievraag.nl en nu.nl niet meer raadplegen thuis

Ik heb een UPC abbo en kan sinds één week niet meer op de site goeievraag.nl en nu.nl komen. UPC gebeld en die komen er ook niet uit. Ik heb getest met meerdere pc's en laptops op mijn draadloos netwerk.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Heb je wellicht ook al geprobeerd om te verbinden met het ip-nummer van deze sites? Wanneer dat wel lukt is er iets mis met de DNS-isntellingen.

Nu.nl bereik je onder: 62.69.179.198
Goeievraag bereik je onder: 62.69.176.32

Wat natuurlijk ook nog zou kunnen is dat UPC een internet block geblokkeerd heeft, maar dat lijkt me in dit geval erg sterk.

Toegevoegd op 25-05-2009 14:14:28
Wanneer het via de opgegeven nummers wel lukt ligt het dus aan de DNS-instellingen. Kan zijn dat er lokaal een foutief ip geregistreerd staat, de cache hiervan gooi je leeg door in de prompt in te tikken:

ipconfig /flushdns

(zie link)

Wat ook kan zijn gebeurd is dat de DNS-server zoals die in je netwerkinstellingen is geconfigureerd niet klopt. Normaal gesproken heb je bij UPC gewoon een ip-adres en DNS-server isntelling via DHCP, je kunt dan met het commando ipconfig /renew de gegevens opnieuw opvragen. Eventueel heb je ooit een keer zelf gegevens voor DNS in je internetopties ingevoerd, die zou ik dan leegmaken en het vinkje bij "via DHCP" aanzetten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hmm, ik weet niet precies wat het probleem is. Maar je kunt proberen je cookies te verwijderen. Dit doe je door Internet Explorer te openen --> Naar opties te gaan --> Vervolgens op Internet opties te klikken en daar ergens je browse geschiedenis en cookies te verwijderen. Je kunt ook eens proberen om je internet explorer helemaal naar fabrieksinstellingen om te zetten. Als dat niet mocht baten ligt het iig niet aan internet explorer.