Hoe kan ik goed teksten leren schrijven?

Ik heb deze vaardigheid nodig om in de zoekmachines goed te kunnen scoren i.v.m. websites. Ik moet goed teksten kunnen schrijven om mijn pagina's interessant te maken voor Google en mijn lezers. Hoe te doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Niet steeds dezelfde woorden gebruiken, maar woorden die dezelfde betekenis hebben. Als iemand iets zoekt, maar gebruikt een ander woord ervoor dan dat jij gebruikt, dan zal die dat woord via een zoekmachine niet op jouw website vinden.

Verder schijnt een goede indeling van je tekst ook te helpen, zoals kopjes boven alinea's (

Kopje

).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het uitgangspunt is altijd je lezers. Google probeert je site te beoordelen op basis van waarde/ relevantie voor je lezers (en is hier best goed in). Schrijf je teksten vanuit het oogpunt van je lezers. Hierdoor sluiten je teksten vanzelf beter aan op de zoekwoorden die gebruikt zullen worden. Zorg dat je minder "wij" gebruikt dan "u". Dus: "Zoekt u naar een oplossing voor..." en niet "Wij leveren oplossingen voor..." Zet zinnen altijd in de actieve vorm

Ook een goede indeling van je tekst is belangrijk, dus gebruik tags (H1, H2, etc). Laat je titel overeenkomen met de inhoud van de pagina. Bekijk je pagina's eens zoals Google ze ziet. Gebruik hiervoor Lynx tekstbrowser of de 'Fetch as Googlebot'-functie in Google Webmaster hulpprogramma's.

Gebruik relevante tags voor interne links (laat mensen niet klikken op "hier", maar op "ïnformatie over onderwerp x". Hierdoor word je voor Google belangrijker op de zoekterm "ïnformatie over onderwerp x". Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je een verhaaltje bedoeld dan kan je leuke dingen bedenken die jij heb meegemaakt

Toegevoegd na 1 minuut:
een beetje fantasie gebruiken of dingen opschrijven die jij heb meegemaakt