Waarom kan een mail-adres niet worden overgenomen worden door een andere provider ?

Een mail-adres is iets persoonlijks, en voor mij net zo belangrijk als mijn mobiel nummer, maar wat mij verbaast is, dat je tegenwoordig wel je ( mobiel ) telefoonnummer mee kunt nemen, maar je mail-adres niet, terwijl deze toch ook zeer persoonlijk zijn.
Nu is mijn relatie voor 2 jaar terug verbroken geworden, en had daar gewoon op dat adres een ziggo-mail, die ik intensief gebruikte, maar in mijn nieuwe huisje, overgestapt op KPN, maar helaas, dat mail-adres van Ziggo kon ik niet overnemen.
Nu ben ik gewoon gebruik kunnen blijven van dat mail-adres, maar wat schetst mijn verbazing, mijn ex die is overgestapt op een andere provider, dus weg mail adres.
Daar kan mijn ex in feite niks aan doen, en neem haar dat niet kwalijk.
Werk inmiddels maar met gmail, gebruik niet eens mijn adressen die ik heb van de KPN, want stel, je stapt weer eens over, weer al je mail adressen kwijt.
Persoonlijk zou ik het fijn vinden, om net zoals je ( mobiel ) nummer, je e-mail adres gewoon over te kunnen laten zetten..
Met de huidige technologie zou zoiets toch moeten kunnen ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zoals hiervoor al aangegeven, kan dat niet, omdat de domeinnaam eigendom is van je provider. Je kunt er het beste voor zorgen dat je voor je e-mail onafhankelijk bent van je internetprovider. Dit doe je door bijvoorbeeld gebruik te maken van een gmail-account, of beter nog, zelf een domeinnaam te registreren. Daarmee hou je alttijd je eigen adres, bij welke provider je ook zit. Toegevoegd na 5 minuten: Je schreef al dat je Gmail gebruikt. Het is inderdaad verstandig om geen adres van KPN te gebruiken. Een eigen domein kost bijna niets meer tegenwoordig, en je kunt eenvoudig alle mail die daarop binnenkomt laten doorsturen naar bijvoorbeeld je kpn-mail. Als je overstapt, wijzig je gewoon de instellingen bij je domein en laat je je mail naar je nieuwe provider doorsturen.

omdat elke provider zijn eigen uitgang heeft. Bij ziggo had je naam@ziggo.nl en bij KPN is dat dan naam@kpn.nl KPN kan geen emailadres van Ziggo beheren.

Je mail wordt afgeleverd bij de eigenaar van het domein (ziggo.nl). Zij slaan dit op, zodat je het kan afhalen op hun server. Als je dus je abonnement stopt bij Ziggo, zal die dienst vervallen. Een ander kan het niet overnemen, omdat het bij Ziggo wordt afgeleverd. Ik heb zelf een eigen domeinnaam aangevraagd. Kost 2 tientjes per jaar, dus dat valt erg mee. We hebben dan voor iedereen een eigen email adres en een gezamenlijk familie adres. In outlook kan je (evt. per profiel) meerdere adressen opgeven. Ook kan je aangeven dat een kopie van de mail op de server achter blijft, zodat de andere familieleden dit ook kunnen ophalen.

Net vandaag met KPN en Ziggo daarover gebeld want ik stap over van Ziggo naar KPN. Bij KPN zeiden ze dat als ik juist andersom van hun naar een andere provider zou overstappen het (op verzoek) wel mogelijk is. Ik moest van hun Ziggo maar bellen en kijken of die dat ook doen. Dat doen ze dus niet kreeg ik daar te horen. En het is ook nog eens zo dat per de datum dat je bij een andere provider zit alle e-mails die er nog voor jou komen met @ziggo.nl in het niets oplossen. Je moet dus verdraaid goed nagaan van wie je e-mail ontvangt en ze allemaal op de hoogte brengen van je nieuwe e-mail adres en wanneer dat ingaat. Vervelend maar waar.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100