Hyves is overgenomen door de telegraaf. Wat zijn de gevolgen voor mij?

http://communicatie.blog.nl/in-de-media/2010/11/01/hyves-overgenomen-door-de-telegraaf-groep

De telegraaf heeft nu officieel hyves overgenomen. Wat voor consequenties heeft dit voor mij? Zal alles 'gewoon' ongeveer hetzelfde blijven, maar zullen slechts de winsten naar de telegraaf gaan, of zullen er ook (mogeljike) grote veranderingen komen?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
Kimath
13 jaar geleden
volgens mij veranderd er niet veel.
Google heeft Youtube overgenomen, ook niks veranderd, behalve dat je kon inloggen met je Google account.

Antwoorden (11)

Zoals op het nieuws te horen was, zal er helemaal niks voor de normale gebruiker, zoals jij en ik, veranderen.

Op den duur gaat Hyves wel meer samenwerken met andere websites, zoals beurs.nl en volgens datingonline.nl (of een andere dating website). Dat zullen we dan terug zien, maar of dat echt gaat gebeuren en hoe, dat weet nog niemand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zal in de toekomst wel wat veranderen.

Meer reclame uitingen van bedrijven van de HMG.

Denk aan speurders, jaap of die datingsite binnen Hyves.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaaa, net zoals ik dacht. Plusje!
Er gaat niets veranderen.
De Telegraaf heeft nu meer uitbreidings kansen en meer mogelijkheden om beide kante op reclame voor elkaar te maken.
Jij als persoonlijke hyver zal hier niets van merken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik verwacht meer reclame en kosten voor de gebruikers. Ik vrees ervoor dat er meer functies zullen verdwijnen en betaalt worden. Kijk maar eens op www.telegraaf.nl, zo zal het er ongeveer uitkomen te zien. Meer sensatie dus... Weet niet precies hoe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vermoed dat je meer reclame banners krijgt,want ze willen het geld wel terug verdienen, en de telegraaf heeft zelf al gezegd meer poule's als de Wk Poule zouden gaan doen

Toegevoegd na 2 dagen:
Misschien dat je ineens bevriend bent met Wilma Nanninga
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mocht er ooit een dictator aan de macht komen dan is de telegraaf de eerste die al je gegevens aan deze of gene persoon verpatst...kijk maar naar het schimmige verleden van deze krant....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep
niets als ik de pers mag geloven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De TMG groep heeft nu een enorm klanten bestand erbij, en haalt het voordeel eruit, dat de TMG-groep beter inzicht heeft, wat bij de mensen zelf speelt, belangrijk vinden, en kan daarop gaan inspelen.
Daar hyves in populariteit daalt, en ik mag aannemen dat de TMG-groep toch graag winstgevend wil blijven, zal er wel het een en ander gaan veranderen, zodat toch inkomsten worden gegenereerd.
Functies die nu onbetaald zijn, vervallen misschien, of worden opengesteld als je betalend lid bent.
Maar of gebruikers daartoe bereid zijn, persoonlijk denk ik van niet, alternatieven genoeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou me voorlopig nog geen zorgen maken.
Als er veranderingen komen, zullen die vrij langzaam worden ingevoerd.
Want wat heeft de nieuwe eigenaar eraan als ineens alle leden er vandoor gaan? Dus ik verwacht niet dat het zo'n vaart zal lopen.
Mocht je je zorgen maken over eventueel toenemende reclame, neem dan Firefox als browser, en voeg de add-ons Adblock Plus en de Adblock Element Hider toe. Hiermee kan je je Hyvespagina (en alle andere internet pagina's) bijna geheel reclame vrij maken! :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien een sarcastisch antwoord maar wat er voor jou veranderd is dat het nu nog commercieler word en jou gegevens voor nog meer voor reclame doeleinde gebruikt gaan worden.
Wat er ook voor jou veranderd is het feit dat je van een website waar mensen met passie achter zitten gaat naar een website waar moneymakers de dienst uit gaan maken!
Ohh ja bijna vergeten, je persoonlijke gegevens worden natuurlijk ook nog aangevuld, ze willen niet weten of je van de kleur rood houd, maar ook graag waarom!
Groetjes,
Sandra de Jong
Verzendpro.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb geen Hyves maar als ik wel Hyves had, zou ik nu onmiddellijk mijn account deleten.
Aan mijn lijf geen polonaise en aan mijn lijf helemaal geen Telegraaf.