Ik kan google.nl nergens meer vinden. Ik krijg steeds gala search of zoiets. Lijkt wel een virus. Weet iemand hoe dit kan?

Ook google.com bestaat niet meer. Kan hij niet vinden...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet
1.2K

Het beste antwoord

Kun je eens kijken of je zgn. Hosts files is aangepast? Deze is te vinden op c:/Windows/system32/drivers/etc en heet "hosts". Je kunt dit bestand met notepad openen. Staat hier iets van Google in?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het gaat om een redirecter, zie hier: http://www.google.com/support/forum/p/Web+Search/thread?tid=4b21963523e68c1d&hl=en
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mischien even "clean up" downloaden en laten scannen ( ruimt ook meteen even lekker op. via "EXTRA" in je browser scherm (explorer) klik je helemaal onderaan op " internet opties" stel de tart pagina even opnieuw in (meestal blauw regeltje) naar : http://www.google.nl/
en het probleem is meestal al opgelost en anders even op de volgende link klikken en let even op, cleanup werkt eerst in DEMO situatie als je dat verkiest , dus Nee klikken eerste keer. http://www.stevengould.org/index.php?option=com_content&task=view&id=29&Itemid=223
Dit is een duidelijk voorbeeld van narigheid op je computer!

Of je pc besmet is door een worm, een trojaans paard of een virus is moeilijk te zeggen. Hopelijk kan je de schade herstellen zonder je computer opnieuw te installeren! De reden dat er whizzkids zijn die dit doen is geld verdienen aan "clicks". Als je dan zoekt via de vervanger van google en je klikt op een link, dan krijgt de persoon die jou doorgelinkt heeft, uiteindelijk geld (zijn code zit erin verwerkt).

Ikzelf heb vaak problemen gehad, de laatste tijd had ik iedere keer te maken met een nep-antivus die de ene dag spontaan geinstalleerd was en niet meer te deinstalleren was. Ook mn internetverbinding werd erdoor geblokkeerd en gelukkig gebruik ik nu Acronis True Image en met exacte "foto kopieen" van de c schijf kan ik de pc binnen 10 minuten beter maken :) Moet je wel zorgen dat je documenten (en andere bestanden die je wilt bewaren opslaat op een andere schijf of partitie).

Succes ermee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo MSK,

Je hebt een virus opgelopen. Om dit op te lossen kan het goed zijn dat een virusscanner niet afdoende is. Ik ga er even vanuit dat je zelf niet over diepgaande computerkennis beschikt, dus wil ik je toch vragen om er iemand bij te halen die er handig mee is. Een professional is helemaal ideaal. Dit, omdat de stappen die je moet doorlopen om het virus kwijt te raken best pittig zijn, en een verkeerde aanpak kan inhouden dat je je computer opnieuw moet installeren.

Op http://www.malwarebytes.org/ vind je een tool dat je helpt bij het oplossen van het probleem, evenals een step-by-step uitleg in het forum (zie bron.)

Succes!

TB.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk ben je geïnfecteerd en is een proxy-server ingeschakeld waardoor je nog maar beperkt kunt Internetten. Kijk eens in je browser en schakel bij tools, Internet options, tabblad Connection bij LAN-settings de proxy-server uit.