Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik download vaak films en brand deze op een dvd.Maakt het wat uit of ik deze op goedkope of dure dvd s brand qua kwaliteit van de film?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
733
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
DVD's branden is uit, koop een leuke mediaspeler, veel gemakkelijker dan branden en ook veel mooier beeld en geluid! Bronnen:
- http://www.kieskeurig.nl/mediaspeler

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je met de kwaliteit van de film de beeldkwaliteit bedoelt (inhoudelijk wordt een film natuurlijk niet beter of slechter van de drager waarop hij wordt opgeslagen).

Slechtere (meestal goedkopere) dvd's maken bij het branden meer fouten (dat kan echt schrikbarend oplopen) en die fouten hebben boven een bepaalde grens wel degelijk invloed op het beeld. Als het aantal fouten erg hoog ligt ga je dat ook goed zien (haperingen, foute pixels e.d.).

De duurzaamheid is ook afhankelijk van de kwaliteit, maar daar gaat je vraag niet over.

Het is overigens niet zo dat de kwaliteit recht evenredig is met de prijs, of dat duurdere dvd's altijd beter zijn dan goedkopere. Maar het is vaak wel een goede indicatie.
(Lees meer...)
rose
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Niet zo zeer qua kwaliteit, wel qua duurzaamheid, zo uit mijn hoofd zijn sony en verbamin (oid) als beste aangeschreven.

en blueray is wel een kwaliteitsverschil.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Antwoord op je vraag: Nee

De kwaliteit wordt bepaald voordat je e.e.a. op schijf brand.
Je zit met een "gewone" dvd aan een maximum qau ruimte.
Het daaraan aanpassen (bitrate = kwaliteit) is bepalend.

Let wel: een avi (xvid/mp4/divx van 100 mb omzetten naar dvd is natuurlijk
mogelijk, maar wat er weggegooid is aan materiaal komt er nooit meer bij. (pixels/kleurdiepte/hoogte-breedte verhouding)

Een dvd 9 (dual layer) omzetten naar een DVD 5, is andersom de kwaliteit (bitrate) is hier hoog en moet gehalveerd worden om op jouw goedkope (enkellaags) dvd (5) te passen.

Rest nog dat bitrate niet altijd de maatstaf is want een slechte kwaliteit dvd blijft natuurlijk slecht al staatie op een volle dvd9.

Niet iedere converter levert de zelfde kwaliteit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding