wat is er met mijn gloednieuwe Acer laptop?

Zo ongeveer 3 maanden geleden heb ik een nieuwe Acer Laptop gekocht een Aspire een 7741z...
als de accu bijna leeg is doe ik altijd mijn lader eraan! nu geeft ie aan: 2% (beschikbaar aan netstroom,accu word niet opgeladen) het staat bij het icoontje van accu rechtsonderin wat kan ik hier tegen doen (alles zit verder goed aangesloten)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede vraag, ik heb hetzelfde probleem met m'n Acer laptop!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Acer zuigt, mijn batterij moet 4 uur meegaan, maar gaat maar anderhalf uur mee :S.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beetje flauw, maar zie andere topic, Asus of Acer?

Het beste antwoord

Kan nu dus aan 3 dingen liggen
1. de lader/adapter
2. de accu zelf
3. de bedrading in de laptop
Als je iemande kent met een zelfde soort laptop of iemand met een universele laptoplader zou ik ff kijken of de lader omruilen helpt. Als je hem in een winkel dichtbij gekocht hebt en ze hebben nog een model liggen ff vragen of je daar de lader mag proberen, dan hoef je niet je hele laptop op te gaan sturen als daar het probleem ligt. Maar aangezien je wel netstroom krijgt door je lader gok ik dat het probleem eerder bij de accu of interne bedrading moet liggen. Hier een antwoord voor iemand met exact het zelfde probleem:

By sc00terbug on Feb 06, 2011
Acer Aspire 7741Z - 4643 that is only 2 month old. It is plugged in, and recognizes that it is plugged in, but does NOT charge the battery. Please let me know what to do. Thanks, Not charging

Best Solution

posted 2 months ago
[Matrix12]
Matrix12

Rank: Guru Computers & Accessories
Rating: 89%, 63 Votes

Hi,

Im very sorry to hear that, please follow these simple steps for you to be able to isolate the exact problem.

1. Remove the battery.
2. Connect the laptop directly to the power outlet without using the battery just for the meantime.
3. Turn on the laptop. If the laptop is able to power on, that means that the AC adapter is working fine as well as the DC port. If the laptop is not able to turn on, it maybe the AC adapter itself or the DC port.
4. Try to use another AC adapter if possible, make sure that that AC adapter is working fine. If the laptop is still not turning on, the problem is with the DC port itself. In that case, you will need to replaced the Motherboard itself.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankjewel! ik heb het getest met een andere accu van de laptop van mn zus deed het ook niet...
toen bleek dus dat er een schuifje aan de onderkant niet goed zat...
in iedergeval bedankt voor de reacties!

Andere antwoorden (2)

Aangezien je hem 3 maanden hebt valt alles nog onder de garantie en zou ik er gewoon mee terug gaan naar waar je hem gekocht hebt. Het kan meerdere oorzaken hebben maar laten zij dat voor je oplossen. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hieronder iemand met hetzelfde probleem. Het bleek dat de contactjes van de batterij vies waren:
http://www.pchelpforum.com/laptop-support/98582-acer-laptop-battery-not-charging.html
bamibal