Stel, je koopt een laptop. Wat moet er daarna gebeuren?

Kan je die dan eenvoudigweg gebruiken door de stekker in het stopcontact te steken? Mijn desktop is beveiligd met een wachtwoord dus daar kan hij niet op heb ik begrepen. Moet je voor het gebruik van je kaptop dan weer een nieuw abonnement afsluiten?

13 jaar geleden
in: Hardware
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou hij op je desktop moeten? Een abonnement voor wat? Ik vermoed dat je je afvraagt of je op *internet* kan komen met je nieuwe laptop, of dat je dáár een nieuw abonnement voor nodig hebt, maar de vraag is heel onduidelijk.
zondag
13 jaar geleden
Ik zeg dat omdat hier ooit iemand met zijn laptop geweest is. Ik had toen nog geen computer. Hij deed de stekker in het stopcontact en begon te internetten. Toen ik vroeg hoe dat kon (want ik had gehoord dat ik een abonnement zou moeten nemen als ik een desktop zou kopen) zei hij dat hij gebruik maakte van onbeveiligde computers van de buren.

Het beste antwoord

Doe maar gewoon alsof het je desktop is daar ben je toch ook uit gekomen?
Volg ewoon de aanwijzingen en alles gaat vanzelf en mocht je dan nog vragen hebben dat weet je de weg toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

je zult je laptop moeten installeren en een verbinding maken met je modem voor internet
dit kan met een kabel of als je een internetkaart in je laptop hebt met een draadloze verbinding

maar vaak wordt dit stap voor stap uitgelegd zodra je je laptop aanzet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit wou ik nog ff zeggen tegen jouw reactie -1. je gaat niet met een potlood op iemand tekenen, meestal gebruik je een stift. -2 ik weet niet hoe jij je hoofd beweegt maar die stift krijg je niet snel in je oog. maar leuk geprobeert ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daar gaat het ook helemaal niet om het gaat erom dat als je dit of als je dat doet is het gevaarlijk als je tante ballen had dan wat het je oom en iemand anders zijn antwoord afkraken is altijd simpel maar ik ben uitgepraat met jou
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jongens gedraag je! En daarmee bedoel ik: vecht onenigheid die niets met deze vraag of dit antwoord te maken heeft ergens anders uit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
morgen 5 uur op de dam?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeivraag flashmob?
zondag
13 jaar geleden
Ik ben blij dat ik van deze discussie weer helemaal niks snap. Wat heeft dat met de aanschaf van een laptop te maken? Kunnen jullie niet ergens anders in de zandbak gaan spelen? Als jullie elkaar iets te zeggen hebben dioe dat dan per PB, ja! Kinderachtig gedoe, bah!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heeft idd niks met je vraag te maken maar Mitch wilde me hier om een of andere reden weer komen lastigvallen met z n domme opmerking excusses van mijn kant
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga het verhaal niet verdraaien!
ik geef een reactie op jouw reactie en dat weet je best.
zondag
13 jaar geleden
DOE DAT PER PB! ZIJN JULLIE DOOF?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou, ik hoor je niet.
Kimath
13 jaar geleden
haha, ik weet niet waar het helemaal over gaat, maar het is grappig om te zien hoe werk serieus antwoord geeft op de vraag, en dan praat Mitch ineens over een stift in iemands oog steken :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja en dan beschuldigd hij mij dat ik hem op zoek in deze vraag
wat is jullie mening
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leg dan gelijk het hele verhaal uit
Kimath
13 jaar geleden
Ik ga hier niet over oordelen, ik weet niet wat er tussen jullie 2 is gebeurd. Ik zei alleen dat de situatie er zo grappig uit zag.
Je zal de laptop moeten koppelen aan een andere computer in huis. Het is niet zo dat je het uit de winkel haalt, stekker er in en hij doet het.
Laat hem professioneel installeren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk even achter op je modem. De meeste modems (of is het moda?) zijn voorzien van meerdere aansluitingen voor een netwerk kabel.

Zit er misschien iets op jouw modem dat lijkt op een kleine antenne? Zou zomaar kunnen dat hij het doet zonder kabel. Die laptoppen (of is dat laptops?) van tegenwoordig zijn van alle gemakken voorzien.

Een 2e internet account aanvragen omdat je een 2e computer er bij koopt, in nooit nodig. Ik heb zel 2 desktop computers, 2 laptops en een samsung galaxy en dat gaat allemaal via 1 account
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, je zult alleen een netwerkkabel van je andere laptop in je nieuwe laptop moeten steken en uiteraard je netwerksoftware installeren, kaart met nummers erbij hebben. Maar buiten het internet zal alles gewoon werken.
Het kan zijn, dat op de laptop de systeemsoftware nog 'ingepakt' is gezet, dan wordt dat automatisch uitgepakt en dat duurt even.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zondag
13 jaar geleden
Ik heb geen laptop. Vandaar mijn vraag, snap je.
zondag
13 jaar geleden
Die min was niet van mij hoor; ik geeft je toch een +je.
Opstarten, netwerkinstellingen via DHCP door computer laten regelen en klaar.
Je hoeft geen nieuw abonnement af te sluiten. Mocht je geen draadloos modem hebben, dan plug je een netwerkkabel in je ethernetpoort. Als je modem slechts 1 aansluiting heeft, heb je een router nodig om met meerdere computers op internet te gaan en om een thuisnetwerk te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niks moeilijks aan hoor je modem heeft vast wel een extra poort voor een netwerk kabel en stroom sluit je gewoon aan zo niet dan leen je even de kabel van de desktop en koop later en routertje (draadloos natuurlijk)

bij het opstarten zal ie wat vraagjes stellen en over internet hoef je niet moeilijk te doen vind ie vanzelf wel
zolang je maar met netwerkkabel bent aangesloten later komt eventuel draadloos wel

ok alles klaar ? nee

wat de meeste mensen vergeten is dat bijna elke laptop tegenwoordig een backup partitie heeft. Maar wat de meeste mensen helemaal vergeten is dat er van die partitie ook een backup gebrand moet worden.

die backup bevat ook je serie nummers ed als je die backup dus niet brand en je laptop gaat kapot inclusief de backup dan kun je dus alleen maar nieuwe dvd kopen.
zonde van je geld.
Dus zodra je op de desktop komt ga meteen opzoek naar het speciale programmaatje waarmee je de recovery dvd kan maken (je mag er ook maar 1 maken) daarna verwijderd het programmaatje zich in de meeste gevallen
Koop dus als je ren laptop koopt ook meteen een setje dvd van goede en uitstekende kwaliteit.
dus gen aldi dvd !!!
vraag de verkoper er om soms krijg je ze gratis mee als bonus, even onderhandelen helpt.

Branden die hap duurt lang maar moet nu eenmaal en goed beschrijven en opslaan en pas dan kan je goed genieten van je lappie

ow ja en proberen ze je norton en office 2010 versie aan te smeren ?
gelijk er af gooien traag en kost geld uiteindelijk

open office en microsoft security essentials zijn gratis
capthavoc