Wat is een goede computer om after effects op te draaien en waar kan ik eentje kopen?

Kom er niet uit.. Google me rot..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Hier zijn de systeemvereisten voor After Effects CS5 (de laatste versie):

* Intel® Pentium® 4 or AMD Athlon® 64 processor (Intel Core™2 Duo or AMD Phenom® II recommended); 64-bit support required

* 64-bit operating system required: Microsoft® Windows Vista® Home Premium, Business, Ultimate, or Enterprise with Service Pack 1 or Windows® 7

* 2GB of RAM

* 3GB of available hard-disk space plus 2GB of space for optional content; additional free space required during installation (cannot install on removable flash-based storage devices)

* 1280x1024 display with OpenGL 2.0–compatible graphics card

* DVD-ROM drive

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kan zo'n computer kopen bij bijvoorbeeld MyCom, Paradigit of Dell.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit zijn systeemvereisten om alleen After Effects te draaien. After Effects draai je meestal met nog andere zware programma's gelijktijdig. Programma's als b.v. Edius Pro of Premiere. Vaak heb je ook Photoshop actief. Om al deze programma's soepel, gelijktijdig te kunnen draaien heb je meer nodig dan de genoemde systeemeisen.
Zelf werk ik dagelijks met video op een Mac met twee Intel Xeon Dual Core processors. Een Quad Core machine dus die volledig 64 is. Daarbij worden de processors ondersteund met 8 GB werkgeheugen. Vaal staan meerdere zware programma's gelijktijdig te renderen en dan heb ik deze power echt wel nodig.
De nieuwste Mac Pro met twee quad core processors. Een computer dus met 8 cores. Die is in ieder geval krachtig genoeg om de vaak zware berekeningen van After Effects te verzorgen. Zelf doe ik het nog met een Mac Pro met twee dual core processors en 8 GB geheugen. Dat werkt ook wel maar wat zou ik graag een 8 core machine hebben om mijn zware videotaken uit te voeren.
Ik raad je minimaal een quad core machine aan en dan het liefst verdeeld over twee processoren omdat dat beter werkt dan een quad core machine met slechts 1 processor.
Wil je toch een PC met Windows, kies dan in ieder geval een PC met Intel Xeon processor met 4 cores. Dat is het minimale om lekker te kunnen werken met video. Plaats dan ook minimaal 8 GB geheugen in de PC.