Standaardproblemen met Acer laptop?

Zijn er hier gebruikers van Acer laptops die er veel problemen mee hebben?
Het probleem van mijn laptop (weet zo ff het typenummer niet meer maar et is een acer aspire) is dat hij af en toe nu gewoon vast loopt, uitvalt en opnieuw opstart.
Meestal als ik aan het msnen ben en bijvoorbeeld muziek luister op youtube of media player oid.
Kent iemand dit probleem of weet iemand waar het aan kan liggen?
Jullie helpen mij hier heel erg mee!
Thanks alvast!

Toegevoegd na 38 minuten:
Als toevoeging op de reactie van mmm:
Geen blauw scherm als ie opnieuw opstart krijg ik wel te zien van "normaal opstarten" of in veilige modus. Maar geen blauw scherm. Als ik muziek aan heb gaat ie eerst heel hard stotteren en dan valt ie uit. Zonder muziek hoor ik dat stotteren niet.

Toegevoegd na 39 minuten:
Aspire 7730 is het trouwens

Toegevoegd na 11 uur:
Ik heb nu de accu er uit en aan netstroom… en nog viel hij net uit toen ik op youtube muziek aan het luisteren was.
Heb ook een bios flash gedaan maar dat heeft dus ook nie geholpen :(
Heb het bonnetje nog wel alleen niet et fabrieksgarantiebewijs ofzo…

Tis geen 7730 maar een Acer aspire 7520.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
11.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Krijg je héél kort een blauw scherm met witte letters te zien op 't moment dat ie uit gaat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee geen blauw scherm als ie opnieuw opstart krijg ik wel te zien van "normaal opstarten" of in veilige modus. Maar geen blauw scherm. Als ik muziek aan heb gaat ie eerst heel hard stotteren en dan valt ie uit. Zonder muziek hoor ik dat stotteren niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb hier ook al eens een vraag gesteld hoe het kan dat mijn laptop vastloopt. Kijk maar ff op mijn profiel en dan ff de vraag zoeken. Daar staan dan weer antwoorden bij die je kunt proberen (wat ik nog niet heb gedaan...)

Het beste antwoord

Ik vermoed dat ie te heet wordt. Filmpjes afspelen kan nl. voor extra warmte zorgen t.o.v. géén filmpjes afspelen. Opties:
1. Zuig de ventilatieopeningen. Als de laptop wat ouder is: dan evt. ook openmaken en checken op veel stof ín de laptop.
2. Controleer in de BIOS of met een hulpprogrammaatje de temperaturen / draaisnelheden van de ingebouwde koelertjes.
3. Schakel overbodige services uit.
4. Zorg voor genoeg geheugen: 2GB intern.
5. Installeer de laatst beschikbare videodrivers.
6. Flash de BIOS.
7. Installeer Ubuntu (Linux) i.p.v. Windows. Wellicht wil je dat niet blijven gebruiken, maar je kan dan wel testen of 't aan Windows ligt of niet. Je kan een gratis Ubuntu-CD aanvragen via: www.ubuntu.com.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb de laptop denk ik ongeveer nu een jaar of 1,5... Dus heel oud is ie niet.
En hoe flash ik de BIOS? Heb hier vrij weinig verstand van namelijk hahaha.
Overbodige services zoals?

Andere antwoorden (7)

Vaak is het probleem van vastlopen en daarna rebooten het gevolg van intern geheugen.
Als er niet genoeg intern geheugen wordt gevonden, of zelfs fouten in het geheugen, dan reboot een PC zodat het geheugen weer geheel vrijkomt.

Ik heb het ook gehad met een desktop PC. Nieuw intern geheugen simmetje geplaatst en probleem was opgelost.

Succes ermee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ook een acer laptop en mijnes loopt ook vaak vast. Er stond ergens op NU.nl dat er idd problemen zijn met bepaalde type laptops van Acer al heb ik dat type niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat artikel heb ik ook al gezien en ook al gekeken op de website van acer maar mijn type komt er ook niet in voor.
Aspire 7730 is het trouwens.
Heb ook een Acer laptop, heb geen problemen met vastlopen. Als hij vastloopt kan het inderdaad aan je interne geheugen liggen. Loop ff een random computerwinkel binnen en laat je geheugen uitbreiden. Is niet duur (mijn broertje kostte het geloof ik 20 euro) en je computer wordt er veel sneller van (en loopt dan ook waarschijnlijk minder vast).

Het probleem dat ik heb met mijn Acer is dat mijn cursor telkens verspringt (als ik aan het typen ben). Stel ik ben in regel 5 aan het typen, dan verspringt de cursor ineens, selecteert ie uit zichzelf heel regel 1 en doordat ik verder typ, typ ik zo over regel 1 heen. Heel apart dus. Mocht iemand hier ook een oplossing voor hebben hoor ik het graag :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier hebben we ook een Acer met problemen. De narigheid met dit merk is dat ze ook veel last hebben van slechte accu's, het kan dus wellicht komen door problemen met de stroomtoevoer. Youtube zet dan alles aan, video geluid extra belastingen overal, wellicht kan hij dit verzoek aan extra stroom niet bijbenen.

Heb je het ook getest als de laptop aan de netkabel zit zonder accu erin?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb eens iets meegekregen bij een klasgenoot met dit probleem. Weet niet of het exact hetzelfde probleem is. Bij hem was een Biosupdate voldoende. Zou je eens kunmnen kijken welke biosversie jij hebt? en welke biosversie de nieuwste is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe kan ik dat zien en waar kan ik dat updaten?
Ik heb twee acers, een 5520G (die heeft een AMD processor) en een 5920G (die heeft een Intel processor). Ik heb dit probleem nog op geen van de twee gezien, maar wel dat Vista op deze machines in het algemeen onacceptabel gedrag vertoont. Dus ik zie het niet als standaardprobleem met Acer, maar eerder een effect van Vista op sommige laptops. Heb nu 1 machine (die is na mei 2009 gekocht) voor 15 euro naar Windows 7 geupgrade en die gaat nu echt veel sneller (en niet eens een clean install). Daarom mijn advies om naast een goede check op hardware te doen met bijvoorbeeld SysInternals en de drivers van video en audio te upgraden, ook te kijken of je voor een 'gratis' upgrade in aanmerking komt.

Wat ik wel zie als standaardprobleem bij Acer, is dat hij lukraak uit standby komt en als je de mic aan hebt en/of geluid, hij dus midden in de nacht heerlijk kan gaan fluiten. Dit is met power management wel op te lossen, maar omdat het standaard dit doet, is het wel vervelend.

Ik ben bang dat je of een virus hebt, of een driver probleem met de geluidskaart, of een hardware probleem hebt en ik hoop dat je nog een stukje garantie overhebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb één keer een acer onder handen genomen, die geheel zijn eigen gang ging! Bleek aan de accu te liggen, dus probeer eens hoe je laptop werkt als je de accu eraf haalt, maar alleen op de netstroom draait.