als ik de harde schijf van mijn oude computer in een nieuwe doe werken mijn muis en toetsenbord niet, hoe los ik dit op?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

als je data van deze schijf wil halen moet je die hardeschijf SLAVE zetten. dit doe je door een klein jumpertje te verplaatsen op je HD. ( meestal staat het er wel op in welke positie deze slave staat )

laat ook je normaale HD in je pc zitten en sluit je aude HD er bij aan.

je normaale HD wordt nu als Master gezien, en je oude als Slave.

waneer je pc wordt opgestart word de schijf herkend als extra station je kan hem vinden bij deze computter.

.....zo dat bespaart tog 30 euro...

suc6!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Doe de harde schijf als het IDE is, niet op dezelfde kabel als je boot-schijf maar doe 'm op de kabel die aan de tweede IDE-connector zit (desnoods eerst de CD/DVD-speler er tijdelijk afhalen als die er opzit).
Bij SATA kan dat niet, en kan je nog controleren of de boot-volgorde in de BIOS goed staat.

Je kan ook een map delen op de oude PC, beide PC's verbinden middels een crosscable of middels een switch en middels een stel normale netwerkkabeltjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon de kabels uit mn brander rukken en in de oude harde schijf doen?
Dus dat er 2 in 1 pc zitten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jha, mits deze HD geen SATA aansluiting heeft dan past het niet.
meer bij het audere IDE geen probleem
Harde schijf idd op slave zetten, en als je muis en toetsenbord het dan nog niet doen, dan moeten misschien de drivers ervan geïnstalleerd worden. Al zou dat niet uit moeten maken, want die drivers moeten op je master harde schijf wel gewoon werken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welk operating system staat er op de HD? Als een HD uit een andere PC in een nieuwe PC gezet wordt, heeft de oude schijf een paar minuten nodig alle drivers voor het nieuwe systeem te installeren. Draadloze toetsenborden hebben soms zelfs een driver van cd nodig. Het is beter in zo'n geval een USB/PS-2 toetsenbord te gebruiken.
[ervan uitgaande dat de disksettings/jumpers zo staan, dat je van de oude HD kan opstarten. Als je de tweede schijf enkel als 2e dataschijf wil gebruiken, is het juist instellen van master/slave of cable select op de schijf voldoende].