waarom ziet mijn pc mijn sony hi8 camera niet?

aangesloten via cinch op mijn medion 8383xl pc dat is uiteraard video in

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

De pc 'ziet' de Hi8 camera niet als een digitaal device. Daarom herkent ie het ook niet. De Hi8 is een analoog systeem dat niet samenwerkt met de digitale pc.

Aan de andere kant zou je videokaart in de pc wel de camera moeten detecteren zodra je de analoge video ingang daarvan geactiveerd hebt. De softwarebesturing van de videokaartmoet dan een 'rendering' functie hebben en kan in principe analoge videosignalen 'renderen' naar een digitaal signaal dat als bestand op de pc is op te slaan, maar dat is een tijd vretend en processorcapaciteit vretend proces.
Vaak loopt de pc vast na verloop van tijd omdat de processor te heet wordt.

De genoemde 'VideoGrabber' kan helpen om de digitalisatie sneller te laten verlopen omdat daarmee de processor van de pc veel minder zwaar belast wordt.
Gebruik dan wel goede videobewerkingsoftware anders is het resultaat alsnog teleurstellend.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hi8 is een systeem uit het computerarme tijdperk. Je zult een videograbber tussen je camera en je computer moeten zetten. Vaak te koop bij Lidl of Aldi en altijd bij Conrad. Kost €20,-