Hoe installeer ik de HP PSC 750 via het netwerk op een windows ME computer??

Wij hebben een thuisnetwerk met 2 vista, 1 xp en 1 windows ME computers.
Op de vista's en xp is de printer goed geïnstalleerd.
Hij is aangesloten via USB op een vista computer en is via het netwerk bereikbaar.
Als ik bij de ME computer de wizard printer toevoegen start, kan ik via bladeren de printer aanklikken. Hij staat dan onder de vista computer genoemd (alles zoals het hoort)
de volgende stap is echter de printer selecteren in een lijst: HP --> er staan een aantal types, maar die de PSC 750!
hoe los ik dit op?
(graag zonder al te grote bestanden te installeren)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Ga naar de site van HP en haal op wat je nodig hebt.
Je kunt ineen venster aangeven welke type machine je hebt en de nodige software ophalen. Afhankelijk van je wensen (alleen de drivers of ook de bewerkingsoftware voor foto`s e.d.) Als dat klaar is zal ook jou printer te zien zijn en kun je als gewend verder gaan. Kom je er echt niet uit dan kun je via dezelfde site een chatsessie aangaan met een van de support medewerkers,die kan je stap voor stap vertellen wat je moet doen. Ook is op de site een detectie tooltje te vinden die je automatisch naar de juiste software kan leiden.
Lees gewoon zorgvuldig en volg de aanwijzingen.
Als je een schijfje hebt kun je ook via configuratiescherm/printers of via apparaatbeheer te werk gaan maar ME is voor mij al weer te lang geleden.
Zelf zou ik ME eraf pleuren en alles onder een netwerkprogramma laten draaien in een sternetwerk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij HP kun je een driver voor die printer vinden:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?os=209&lc=nl&cc=nl&dlc=n&sw_lang=&product=57769#N181
Of in ieder geval een patch voor W98/ME en USB (echter dat zal niet het probleem zijn). Op die site staat nog een link met aanvullende problemen en oplossingen.

Als je originele CD nog hebt, zal daar ook de driver voor WinME nog tussen (kunnen) staan. Installeer eerst die printer op de ME computer (het liefst alleen de driver en niet alle HP-poespas; dat is te veel en overbodig). Daarna sluit je de printer aan op het netwerk en voeg je hem op de WinME PC (nog een keer) toe. De PC heeft nu de juiste driver al en kan de printer dan ook via het netwerk installeren.